ECW-wedstrijden

Heb je een wedstrijd gereden of heb je uitslagen van wedstrijden die gereden zijn, plaats dat dan hier.

Re: ECW-wedstrijden

Berichtdoor kaj_666 » ma 19 april 2010 09:34

Nou, heerlijk. De Walen hebben me omgedoopt tot 'Raymond Ramaeckers'.. Dit vermoed ik, omdat ik achteraan het peloton over de streep bolde (sprint laten lopen) in het ECW-koersje van Rosmeer gisteren, en nog net voor de finish werd ingehaald door een harkende Nico Laugs (bij de Waaltjes: Nico Langs) - die 1 plek voor ene Raymond Ramaeckers in de uitslag staat... Hoe ze van Kaj (of Kay, desnoods) 'Raymond' weet te maken, ik weet het niet... De vernaggeling van m'n achternaam vind ik dan nog tot daar aan toe :P

Goed, de koers: heerlijk weertje, zo'n 100 vertrekkers voor 17 rondjes van ongeveer 4,5 kilometer. Geen meter vlak, maar ook nergens echt steil klimmen of dalen. Op een paar honderd meter na nergens breder dan een meter of 3, dus lastig inhalen.. Een stuk of 5 scherpe bochten, waar elke keer hard geremd werd, en vooral daarna weer hard accelereren. Nu ben ik wel explosief, maar is mijn core stability niet echt 'je dat', waardoor ik na een uurtje van dat werk nog weleens last van m'n rug wil krijgen... Ach ja, de vorm is toch nog niet super, dus ik ging zonder verwachtingen van start.. Nog 3 clubgenoten aan de start, waaronder reesbeest.
Beetje achterin het peloton vertrokken, en mede dankzij veel mensen die er gelijk al doorzakten en mijn ernstig gebrekkige pelotonskills (tja, het was m'n 4e wedstrijdje ooit ofzo, en ik durf niet echt te wringen) moest ik de eerste 3 rondjes redelijk volle bak rijden om een beetje een acceptabele plek in het peloton te vinden. Daarna viel het gelukkig even wat stil, zodat ik wat bij kon komen.
De rest van de koers is snel verteld: ik wist dat ik het niet in m'n hoofd moest halen om aan te vallen, want daar had ik simpelweg de benen niet voor. Dus gewoon in het peloton blijven zitten, en dat was al lastig genoeg.. Er was 1 stuk op het parcours waar elke ronde mensen eraf wapperden: een scherpe bocht naar rechts (scherper dan haaks), vervolgens 100 meter die een procentje of 4 omhoog liepen en dat rechte stuk trok nog een kilometer of wat door. Met de weinige wind die er stond daar schuin van rechts, ging het daar bijna elke ronde op de kant, wat gaandeweg z'n tol begon te eisen bij mij..
M'n cassette is wel aan vervanging toe, wat als gevolg heeft dat alles kleiner dan 53/16 niet echt soepel loopt. Terwijl de benen na een minuutje of 50 langzaam begonnen te protesteren, werd het steeds lastiger om dat verzet na elke bocht weer op gang te trekken. Terwijl Wouter zich keurig rustig hield en z'n kruit droog hield tot de finale, was ik erg blij dat ik er nog aan hing. M'n beide clubgenoten waren overigens al gelost, en het peloton bestond nog maar uit 45 man ofzo. Ik vreesde dat ik me niet lang meer onder die 45 mocht scharen, als ze nog een paar keer goed doortrokken...
In de voorlaatste ronde nog even bijna gelost op dat lastige stuk van het parcours, maar gelukkig weer aangepikt met een man of 5 bij een bocht waar het peloton steeds hard moest remmen, maar wij als klein groepje nauwelijks. Gelukkig viel het in de laatste ronde wat stil, zodat ik keurig in het peloton kon finishen.
Reesbeest ging nog solo in de achtervolging op een eenzame achtervolger op een kopduo - dat daar weer vlak voor reed. Hij kon vrij snel aanpikken bij de achtervolger, maar getweeën strandden ze op 5 seconden van de nummers 1 en 2.. Strijkijzer Wouter werd - natuurlijk - 4e... ;) Ik getroostte me met een 37e plaats. Na plek 41 hield het peloton op.. Na de finish voelde ik me licht in het hoofd, en op een paar rondjes van het einde voelde ik ook al wat lichte braakneigingen.. Veel meer zat er dus niet in, lol..
Conclusie: ik moet leren in een peloton te rijden en ik moet nog véél trainen...

Ow, shit, verslagje is toch weer lang geworden... Sorry aan 'den werckenden mensch' voor deze tijdverspilling...
kaj_666
Carbon Racefiets

Fiets: Wilier Izoard

Berichtdoor Metor » ma 19 april 2010 09:48

Leuk verslag Kaj!

DM zijn goed bezig dit jaar, steeds meer van jullie gaan wedstrijden rijden of niet?
Metor
Moderator

Fiets: Scott Addict

Berichtdoor kaj_666 » ma 19 april 2010 09:55

Ja, het wedstrijdcontingent begint zich wat uit te breiden. Niet dankzij mij trouwens hoor, ik ben niet zo'n wedstrijdrijder eigenlijk. Maar aangezien Wouter ging koersen en me wist over te halen om mee te doen, stond ik ook aan de start. Ik denk niet dat ik heel veel ga koersen dit jaar, buiten de geijkte trainingskoersjes op dinsdag en/of donderdag.. Ik rijd toch veel liever cyclo's dan dit soort '1000x remmen en weer optrekken'-koersjes, waar (mits wat geluk) een DF het hoogst haalbare is..
kaj_666
Carbon Racefiets

Berichtdoor Rufio » ma 19 april 2010 10:00

Zeker leuk verslag en toch mooi dat je kon uitrijden!

Aankomend weekend wilde ik eigenlijk een lange training in de Ardennen rijden, maar indien dat niet doorgaat wilde ik misschien zaterdags meedoen bij Grand-Rechain, nog iemand anders?

Probleem is wel, dat juist deze keer de start al om 11u is :|
2010 CC: DNF | SRC (Redoute): 21e | CV: 21e | La Ventoux: 37e | Grimpee du Ventoux: 11e | L3B: 58e | Defi Haut-Saonais: 3e | Vaujany: 31e | Marmotte: 199e | Marco Pantani Memorial: 23e | Cyclomanche: 12e | RP - Bikeplanner
Rufio
Huis-, tuin- en keukenfiets

Fiets: Trek Madone 5.2

Berichtdoor Metor » ma 19 april 2010 10:08

Rufio schreef:Zeker leuk verslag en toch mooi dat je kon uitrijden!

Aankomend weekend wilde ik eigenlijk een lange training in de Ardennen rijden, maar indien dat niet doorgaat wilde ik misschien zaterdags meedoen bij Grand-Rechain, nog iemand anders?

Probleem is wel, dat juist deze keer de start al om 11u is :|

Lijkt mij ook wel wat, dan overnachten en de volgende dag KBK rijden.
Eens kijken of ik dat thuis voor elkaar ga krijgen.
Metor
Moderator

Berichtdoor Stefan » ma 19 juli 2010 11:01

Gisteren heb ik in Momalle mijn debuut gemaakt in een zogenaamde 'open' wedstrijd, waar dus ook elite/beloften aan het vertrek stonden. Toen ik naar de permanence reed schrok ik me kapot, want ik zag wel héél veel renners met ploegleiderswagens en wat voor ploegen dan ook: Willems Verandas, Beveren 2000, Profel, de Jonge Renner, enz... Gelukkig bleek het om de Ronde van Luik te gaan die net voor ons vertrok ;-)

Er stonden 86 renners aan het vertrek voor 11 rondes van 7 km. Ik had van tevoren even bij Wouter geïnformeerd die hier vorig jaar had gereden en die verzekerde me dat er geen lastige klimmen in zaten. Dat klopte: vooral hele korte klimmetjes en vals plat. Een rondje had dan ook maar ongeveer 37hm. Precies op mijn maat. Als altijd bij ECW-wedstrijdjes waren het vooral smalle wegen door het open veld, maar de wind had ook maar een kleine rol vandaag. Het gevolg was een open koers waarin wegrijden bijna onmogelijk was. In de eerste rondes sprong ik mee met vele pogingen, maar die Belgen rijden nogal dom :-? Gat slaan ja, doorrijden ho maar. Of te wel hollen en stilstaan. Dus toen vond ik het wel even mooi geweest en ging wat verder naar achteren zitten in het peloton. Want ik begon ook wel door te krijgen dat als ik zo door zou gaan dat me dat later wel zou opbreken. Ondertussen was ik al blij dat ik nog geen lekke band had, want het aantal gaten en putdeksels dat ik had geraakt waren inmiddels niet meer te tellen...

Het is me wel vaker gebeurd dat net als je denkt "er rijdt niemand weg" dat er dan net een groep wegrijdt. Halverwege de koers had ik ook weer zo'n momentje, maar gelukkig bleef dat groepje van 3 nog geen 2 ronden vooruit. Richting het einde van de koers kwam ik weer naar voren en op minder dan 2 ronden van het einde waren we even met 3 weg en er werd zowaar samengewerkt. Maar op het klimmetje na een scherpe bocht zat het peloton weer in ons wiel, dus ik liet lopen. De gast die op kop reed bleef wel doorrijden, kreeg gezelschap van 2 anderen en plots hadden ze weer een gaatje... om dat gestaag uit te bouwen :-?

In de slotronde werd er niet constant doorgereden, maar meer van dat hollen en stilstaan. Zo krijg je dat gat natuurlijk niet meer dicht. Ik geloof dat mijn kompaan uiteindelijk zelfs won. Ik ging zelf wel nog eventjes mee in de aanval met Thomas Rieff (de enige renner in dit veld die ik herkende, wat trouwens erg moeilijk koersen is; je weet niet wie sterk is), maar het peloton liet niet begaan. In de massasprint was het een gedring van jewelste en in de laatste bocht zat ik helemaal aan de buitenkant, bijna van de weg geduwd. Met mijn goede benen dacht ik in die sprint vals plat omhoog nog wel even naar voren te denderen. Dat begon goed, maar de laatste 50m liepen mijn benen toch wel een beetje vol. Resultaat: 27e.

Het gemiddelde van 42.1 toont al aan dat het parcours niet echt lastig was. Maar ach, in mijn eerste koersje met elites toch leuk kunnen meedoen en veel mee in aanvallen :)

Uitslag: http://www.ecwvelo.be/uploads/2010/resu ... OMALLE.pdf
LCK: 8e | CC: 1e | IJzM: 17e | Gerwen: 31e | Werm: 40e | OdP: 26e (27/26) | Geldrop: 14e | PP: 9e | Rog Tour: 25e (36/1e/17) | Vaujany S.: 27e | LM: 394e | Banencomp: 9e | SPS: 30e | Momalle: 27e | St LH: 34e| Stramproy: 13e | Neer | OvdH | NSK
Stefan
Aluminium Racefiets

Fiets: Colnago Arte

Berichtdoor kaj_666 » ma 19 juli 2010 11:39

Nou, Wouter en ik hebben zaterdag in het nabijgelegen Alt-Hoeselt gekoerst, geen zin om op zondag te koersen in Momalle.. Wouter reed na 3 rondjes lek, dus dat verhaal is snel verteld. Mijn koers duurde gelukkig wel tot het einde:
Een rondje van iets minder dan 5 kilometer moest 16 keer worden afgelegd door de A-categorie. Er zat één klimmetje in van een kilometer ofzo, en daar stond de wind eigenlijk pal op kop. Toch iets meer dan 40 hoogtemeters per rondje al bij al, waarvan een goede 30 op dat klimmetje. Gevolg was dat het peloton elke ronde in een wandeltempo die klim op reed, en vervolgens boven af en toe flink op de kant ging.
Ik besloot het allemaal eens rustig aan te kijken en vooral te proberen m'n pelotonskills weer wat op te schroeven. Ik zag al dat een eventuele massasprint nog 'leuk' kon gaan worden, met een 90 graden bocht naar links op 150 meter van de streep, aan het einde van een afdaling waar we elke ronde met ruim 60 per uur aan kwamen.... Hoe de parcoursbouwers dat bedenken? Geen idee..
Af en toe en beetje meegesprongen of gaatjes dicht gereden, en vooral de hele tijd bij de voorste 20 van het peloton gereden! Ik begin het zowaar een beetje te leren! Halverwege Wouter - die na zijn lekke band lekker in het gras bij de finish was gaan liggen - nog bijna vermoord door een bidon weg te gooien, per ongeluk recht op z'n hoofd af. Gelukkig was ie alert :D
Wat Stefan in z'n verslagje ook al aanhaalt, was hier ook weer het geval: die achterlijke Belgen willen wel demarreren, maar nooit doorrijden daarna! Echt heel bizar.. Ik reed hartstikke alert, omdat ik eigenlijk geen zin had om me in die sprint te gaan mengen met die vreemde bocht. Maar elke keer als we met een paar man weg waren, hield weer iedereen de benen stil.. Uiteraard - zo ben ik wel weer - was het groepje dat ik wél liet rijden de beslissende vlucht, die op een rondje van het einde ongeveer vertrok.
Vervolgens toch maar geprobeerd mee te sprinten, maar ja, die pelotonskills... Ze worden langzaam wat beter, maar mezelf vooraan handhaven in een afdaling met 65 per uur, terwijl iedereen zit te duwen en te trekken... Nah, niet mijn ding :P Uiteindelijk toch nog aardig voorin gekomen en als 8e van het peloton en 13e in totaal over de streep.. Maar om nou te zeggen dat ik het koersgevoel al echt te pakken heb???

Uitslag: http://www.ecwvelo.be/uploads/2010/resu ... OESELT.pdf
kaj_666
Carbon Racefiets

Berichtdoor Matthijs-1 » do 29 juli 2010 12:02

het voorzichtige gerucht gaat dat Raymond Ramaeckers zaterdag in koers te bezichtigen is te Spurk...
Matthijs-1
Kinderzitje

Berichtdoor reesbeest » vr 30 juli 2010 20:43

Afbeelding

Vrijdag 30 juli
19h30 Zomerse kienavond met vele prachtige bruikbare prijzen en verassingen.

Zaterdag 31 juli
14h00 Wielerwedstrijd "Grote Prijs Jan Vanspauwen" met start en aankomst aan het buurthuis
20h30 Discobar Paul Thoelen

Zondag 1 augustus
20h30 Volks en kermisbal met het orkest "Prins Jr. Band" & "Danny Fabry" - live!

Maandag 2 augustus
14h00 Shownamiddag voor zieken, gehandicapten & senioren uit Groot Bilzen.
Met de "Broeveskender" , Zangeressen Tamaea en Patricia, Danny Vanroy, Jean Pierre en vele anderen.
20h30 Sluitingsbal met "Jan met de pet".
reesbeest
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Fiets: Scott CR1 Limited

Berichtdoor faustojr » ma 02 augustus 2010 13:04

Volgende week zijn er twee koersen van de ECW , maandag in Banneux en woensdag in Gouvy. Weet iemand iets over de parcoursen? Zo ja, zit er nog wat klimwerk in?
faustojr
Kinderzitje

Berichtdoor Stefan » ma 09 augustus 2010 10:39

faustojr schreef:Volgende week zijn er twee koersen van de ECW , maandag in Banneux en woensdag in Gouvy. Weet iemand iets over de parcoursen? Zo ja, zit er nog wat klimwerk in?

Volgens mij zijn ze allebei niet zo heel lastig. Van Banneux hoorde ik iets van vooral wat vals plat klimmen en gezien het gemiddelde vorig jaar in Gouvy lijkt me dat ook niet zo'n lastig parcours.
LCK: 8e | CC: 1e | IJzM: 17e | Gerwen: 31e | Werm: 40e | OdP: 26e (27/26) | Geldrop: 14e | PP: 9e | Rog Tour: 25e (36/1e/17) | Vaujany S.: 27e | LM: 394e | Banencomp: 9e | SPS: 30e | Momalle: 27e | St LH: 34e| Stramproy: 13e | Neer | OvdH | NSK
Stefan
Aluminium Racefiets

Berichtdoor Stefan » zo 15 augustus 2010 23:56

Ok, het was geen ECW-wedstrijd, maar een WBV-wedstrijd die ik gisteren reed in Sint Lambrechts Herk. Maar wel in België, dus vooruit, dan mag hij wel in dit topic toch? Het was een Elite koers, maar ook open voor Amateurs dus ik dacht ach, laat ik me nog maar eens meten het elitekorps van België. 108 deelnemers (ik had nr 107, dus ik was weer eens rijkelijk laat...) op een rondje van een kleine 5 km dat 20x afgelegd moest worden, goed voor 94 km en 465hm. Want ja, er zaten 2 kleine klimmetjes in: een korte loper halverwege het parcours en een korte maar wat steiler naar de finish. De 'finishkant' van het parcours ging over brede wegen, de andere kant over smalle weggetjes, met daarin 2 scherpe bochten. De bocht naar het smalle gedeelte had zelfs kasseien en elke ronde verdwenen er wel wat renners in de berm: van 10 renners breed naar 3 geeft nou eenmaal wat problemen... Op 2 plekken op het parcours stonden ook paaltjes en tel daarbij de klassieke gleuven tussen de betonplaten en de Belgische gaten en je hebt officieel een rotparcours.

De eerste paar rondes ging het al meteen hard en ik had het niet makkelijk, ik zat ook niet helemaal voorin. Ik vond dat ook niet direct noodzakelijk, want aanvallen was het laatste waar ik aan dacht... Gedachtes van afstappen en "ik ga straks lossen" komen dan altijd in mijn kop. Maar ik bleef maar aanhaken ronde na ronde en na een tijdje kon ik in het wiel van Jorn Knops mooi opschuiven naar voren. Ronde per ronde ging het beter en mijn diesel leek aan te slaan. Ook waren de elites een beetje uitgeraasd denk ik, want in het eerste uur stond er nog 43.5 op de teller (erg hard gezien het parcours) en dat daalde daarna wat. Waarschijnlijk omdat de vlucht ervandoor was, iets wat ik overigens totaal niet door had.

Op een ronde of 5 van het einde gebeurde er opeens van alles. De wind stak op en het werd heel donker. Op het smalle deel van het parcours begon het te regenen. Lekker met die 2 scherpe bochten, waarvan eentje kasseien en eentje met zand. Na mijn val van afgelopen dinsdag (waarvan de wond op mijn dijbeen overigens nog altijd open lag) had ik daar bepaald geen zin en ik nam me voor om uit te stappen als het echt nat zou worden. Op de rest van het parcours scheen echter de zon en na dat korte buitje zou het ook droog blijven, dus de beslissing om te blijven rijden was de goede.

Even later ging er ook plots iemand liggen, in wat nog maar amper een flauwe bocht genoemd kan worden. Er was daar helemaal niks: geen natte weg, geen gaten ofzo, maar hij gleed gewoon weg. Ik zag het precies gebeuren want het was 2 plekken voor me…. En ik wist dat ik eroverheen zou gaan vallen. Dat is nog erger dan zelf vallen, want dan lig je snel op de grond. Het moment tot aan het vallen is vaak nog erger dan het moment zelf. Maar goed, voordat je ligt doe je natuurlijk alles om het te vermijden. De renners voor me vlogen er vol overheen en het enige wat ik kon doen was remmen… De renners bleven glijden en ze gleden zelfs lichtelijk uit elkaar… waardoor ik er precies tussendoor kon. Ik werd nog half aangereden van achter dus moest even uitklikken, maar ik was er ongehavend doorgekomen :) Volgende missie: terugkomen. Gezien de hoge snelheid op de grote weg daar was dat nog een hele opgave. Op de vals plat klim plafonneerde ik wat, maar even na de afdaling sloot ik toch weer aan met een hele zwik in mijn wiel.

Eigenlijk mijn eerste echte inspanning van de dag maar daar moest ik toch wel even van recupereren… Het bewijs dat het bij de elites toch wel wat harder gaat. Ik begon de benen nu bergop ook te voelen. Maar als altijd werkte ik me in de slotrondes weer naar voren en je merkte nu ook in de bochten dat het minder drummen was en dat er toch wel wat renners uitgeput raakten. Even later op de klim reden er wat renners weg en niemand reageerde. Helaas zat ik ingesloten op die smalle weg, anders had ik nog wel mee willen springen. Nu werd ik naar de sprint bergop geleid en dat is niet echt mijn sterkste punt. Het helpt ook niet als je kramp krijgt in de sprint :lol:

Maar toch mooi deze elite-koers uitgereden, word ik hopelijk ook weer sterker van. Er reden nog wel wat meer renners voor dan ik dacht en dus viel ik net buiten de prijzen: 34e. In de uitslag viel me nog de naam op van Haynes, oud-kampioen van Groot-Brittanie:
http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... Itemid=242
Stefan
Aluminium Racefiets

Berichtdoor Thierry le Brun » ma 16 augustus 2010 08:44

Stefan schreef:. Gezien de hoge snelheid op de grote weg daar was dat nog een hele opgave. Op de vals plat klim plafonneerde ik wat, maar even na de afdaling sloot ik toch weer aan met een hele zwik in mijn wiel.

Durf bij dit soort acties ook de kop af te geven. Leuk dat jij dat gat in je eentje dichtrijd maar voor hetzelfde geldt lig je er 2 km verder weer af en zitten die mannen die in je wiel zaten er zelf nog vrolijk bij.

St. Lambrechts Herk is toch bij Hasselt?
zelf ook nog een paar keer gereden. Typisch Belgisch rondje maar wel leuk.
Thierry le Brun
Carbon Racefiets

Fiets: Look, Giant, Stevens

Berichtdoor Bruco » ma 16 augustus 2010 08:53

Stefan schreef:Maar toch mooi deze elite-koers uitgereden, word ik hopelijk ook weer sterker van. Er reden nog wel wat meer renners voor dan ik dacht en dus viel ik net buiten de prijzen: 34e.

Goed gedaan, hoor! :oke:
Bruco
Carbon Racefiets

Berichtdoor Metor » ma 16 augustus 2010 09:22

Lekker bezig Stefan :oke:
Volgend jaar Elite licentie?
Metor
Moderator

Berichtdoor Stefan » ma 16 augustus 2010 11:33

Thierry le Brun schreef:
Stefan schreef:. Gezien de hoge snelheid op de grote weg daar was dat nog een hele opgave. Op de vals plat klim plafonneerde ik wat, maar even na de afdaling sloot ik toch weer aan met een hele zwik in mijn wiel.

Durf bij dit soort acties ook de kop af te geven. Leuk dat jij dat gat in je eentje dichtrijd maar voor hetzelfde geldt lig je er 2 km verder weer af en zitten die mannen die in je wiel zaten er zelf nog vrolijk bij.

St. Lambrechts Herk is toch bij Hasselt?
zelf ook nog een paar keer gereden. Typisch Belgisch rondje maar wel leuk.

Ja ik kwam op het vals plat eigenlijk pas op kop dus zo lang had ik nog niet op kop gereden. Daarna sprongen er enkele renners gewoon over me heen waar ik op de 'top' in de wielen schoof. In de afdaling dan nog ff een klein gaatje gelaten en daarna wat makkelijker dichtgereden. Op zich viel het wel mee dus, maar ik kon op dat moment even niet beter.

Het is idd bij Hasselt ja.
Stefan
Aluminium Racefiets

Berichtdoor Stefan » ma 16 augustus 2010 11:35

Metor schreef:Lekker bezig Stefan :oke:

Nee voorlopig blijf ik gewoon amateur hoor ;-) Ga vanaf eind september ook werken, dus ik weet nog niet wat voor gevolgen dat heeft voor mijn koersvorm...
Stefan
Aluminium Racefiets

Berichtdoor Spatje » ma 16 augustus 2010 11:39

Stefan schreef:
Metor schreef:Lekker bezig Stefan :oke:

Nee voorlopig blijf ik gewoon amateur hoor ;-) Ga vanaf eind september ook werken, dus ik weet nog niet wat voor gevolgen dat heeft voor mijn koersvorm...

Ligt eraan wat voor werk ;-) !??

Kantoorbaan tov van werkzaamheden op de bouw scheelt veel.
Spatje
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Fiets: Van Tuyl TICA

Berichtdoor who cares » ma 16 augustus 2010 12:44

Bierbrouwen bij LIndeboom in Neer ???
It ain't what you do it's the way that you do it.
who cares
Carbon Racefiets

Fiets: Ridley Damocles

Berichtdoor Stefan » ma 16 augustus 2010 17:41

who cares schreef:Bierbrouwen bij LIndeboom in Neer ???

Misschien heb je dan goede uren, maar dan moet je elke dag ook een significant dagdeel reserveren voor de wc.

Nee het wordt een kantoorbaan, met waarschijnlijk ook aardig wat reizen en een postdoc opleiding erbij, dus het gaat druk worden...
Stefan
Aluminium Racefiets

Vorige

Keer terug naar Wedstrijden