Maandag 19juli: 59km 162min 1000hm: Levico-Calceranica-Campregheri- Pian dei pradi-Carbonare-Lavarone-Passo-Vezzena-Luserna-kaiserjagerstrasse-Levico: We hadden besloten geen fietsdag uit te trekken voor de Passo Sommo aangezien we deze al stukken met de auto hadden gedaan, maar een stuk hiervan was mooi te combineren met de Passo Vezzena. Vanuit Calceranica flink omhoog naar Campregheri

en een stukje verder de grote weg op,de Passo Sommo. Lekker lopend stuk met mooie uitzichten langs een aantal leuke bergdorpjes. Door naar de Vezzena, waar het bovenop barst van koeien en je enkel koeienbellen hoort.

Nog een stukje verder omhoog om in Luserna uit te komen, een schattig duitstalig bergdorpje, hier weer uit en toen naar beneden gestort via de Kaiserjagerstrasse,die nu, voor de tweede keer, een heel stuk beter te doen was (of kwam het omdat ik nu wel genoeg afremde voor de haarspelden).
Dinsdag 20juli:59km 152min 800hm: Levico-Borgo-Olle-Val di Sella-terug-Borgo-Roncegno-Novaledo-Selva di Levico-Levico: Je weet dat je een keer in gaat storten, dat was bij mij dus vandaag, de eerste km’s van de klim, die ook wat steiler waren, ging het langzamer en langzamer. Verder wel een leuk klimmetje met wat leuke uitzichten.

’s Middags Trento bezoeken, een mooie oude stad, welke ons meer kon bekoren dan Venetie.
Woensdag 21 juli: 50km 144min 1000hm: Levico- Castel del Pergine-Frassilongo-Palu del Fersina-Orsola-Castel Pergine-Pozza-Visintainer-Lago di Levico (onverhard)-Levico: Wat ik gisteren had, had Peter vandaag, die zakte volledig in, maar erg heftig was het ook niet vandaag:over een stuk van15km overbrug je een 800hm, daarna afdalen via de overkant van het dal.

Terug in Pergine kregen we het idee om via Pozza terug te gaan, een klein smal weggetje met mooi uitzicht over het Caldonazzo meer. Daarna naar Visintainer om over een onverhard stuk af te dalen waar je uit kwam bij het begin van het meer van Levico, crossen is er niets bij, maar de voet van het meer erg rustig en mooi dus zeker de moeite waard!
Donderdag 22juli: 119km 285min 1250hm:Levico-Tenna- Pergine-Lases-Piazzo-Faver-Castello di Fiemme-Valfloriana-Segonzano-Lases-Baselga di Pine-Montagnaga-Pergine-Levico: Na een ietwat lange nacht, vertrokken we fris voor een zeer mooi tochtje. Even een korte stop bij het meer van Lases om daarna bij Piazzo het dal in te duiken om daarna weer omhoog te rijden naar het bergdorpje Faver dat omgeven wordt door wijnvelden.

In een fonteintje bidons vullen en verder door het prachtige Val di Fiemme. Bij Castello di Fiemme zijn we teruggedraaid om het dal van de andere kant te bewonderen

Hier wilden we afsplitsen naar een kleinere weg naar Valcava, maar helaas was deze weg afgesloten. Korte stop bij de piramides van Segonzano en toen vlak na Lases weer een flink stukje klauteren (weer een bordje 12%, het houdt niet over met die dingen) om via Baselga, Montagnaga en Pergine terug naar huis te gaan.
Vrijdag 23 juli: 34km 100min 1340hm:Levico-Comptet-Panarotta-Levico: De vermoeidheid begon zijn tol te eisen, chronisch zere benen en lange nachten. Alles wat we wilden doen, hadden we al bijna gedaan en zin in een vlak rondje hadden we ook niet. Aangezien Peter nog een klimtijd op de Panarotta wilde neerzetten, hebben we deze vanuit Levico gedaan. Bij het bordje 0 km, reed Peter weg. Haantjesgedrag wat moet je ermee? Dus Edje er maar weer bijgepakt en lekker begonnen met toeren “saving my sights for the great beyond”. Nog geen 500m later, sssssssssssssssssss. Nee he @#$%^? Op mijn dooie akkertje de band gewisseld en toen weer verder, benen inmiddels standje volledig ontplof. Toch reed ik nog redelijk makkelijk naar boven. Afdalen naar Vetriolo en daar met mijn haantje aan de koffie. Bij ons zat een groep Duitsers en vlak voor ik wilde afdalen, dook een van hen snel de afdaling in, dacht het niet he…. (hennetjesgedrag vind ik dan wel weer leuk).
Zaterdag 24 juli: 33km 101min 1100hm: Levico-Pergine-Panarotta tot aan comptet-Vetriolo-Levico: Losrijden op het vlakke is saai, dus dan nog maar een keer de Panarotta vanaf dezelfde kant als de eerste dag. Was compleet verrot, maar toch reed ik harder dan de eerste dag, woesj!! In Vetriolo paar fotootjes schieten en afdalen richting de aperitiefjes!
Zondag 25juli: 122km 316min 1700hm: levico- Grigno (fietspad)- Passo Brocon- Castello Tesino- Pieve Tesino- Passo Forcella- Castelnuovo-Borgo- Levico: Het oorspronkelijk plan was met de auto naar Grigno en een rondje Brocon en Cima Campa a 110km, of met de fiets heen en weer en dan zou het 180km worden. In 180km hadden we geen zin, in de auto inladen evenmin. Omdat we al hadden besloten erg graag nog een keer in Levico terug te komen (al is het maar om het superlieve hotelpersoneel) komt die Cima Campo nog wel een keer. En dus zijn we naar Grigno gereden over het prachtige fietspad voor de Passo Brocon.

Hartslagje 140-145, “het is dat het zo’n mooie klim is”, slenter slenter omhoog. 9km Voor de top begon ik me aan mijn lamlendigheid te irriteren en dus reden we zowaar weer wat door.

Afdalen naar castello en via een andere kant weer naar huis.
Einde vakantie