Vuelta director Javier Guillén confirmed that Schleck brothers, Menchov, Nibali, Kreuziger, J. Rodríguez and Sastre will ride the Vuelta.
Dingo schreef:Volgens Twitter:Vuelta director Javier Guillén confirmed that Schleck brothers, Menchov, Nibali, Kreuziger, J. Rodríguez and Sastre will ride the Vuelta.
Bas schreef:Dingo schreef:Volgens Twitter:Vuelta director Javier Guillén confirmed that Schleck brothers, Menchov, Nibali, Kreuziger, J. Rodríguez and Sastre will ride the Vuelta.
Sastre rijdt dus de 3 grote rondes in 1 seizoen
Bas schreef:Dingo schreef:Volgens Twitter:Vuelta director Javier Guillén confirmed that Schleck brothers, Menchov, Nibali, Kreuziger, J. Rodríguez and Sastre will ride the Vuelta.
Mac944 schreef:Niet de eerste keer dat hij dit doet. Het lijkt me dat hij liever in 1 grote ronde een nette uitslag rijdt. Hopelijk doet hij dat in de Vuelta, ik voel ook een onverklaarbare sympathie voor deze man.

AMSTERDAM - Saxo Bank heeft Frank en Andy Schleck opgenomen in de selectie voor de Ronde van Spanje. In de laatste grote ronde die de Luxemburgse broers rijden in dienst van de ploeg van Bjarne Riis krijgen ze steun van onder anderen Fabian Cancellara.
De Spaanse krant AS bericht dat de ploeg wordt gecompleteerd door Juan José Haedo, Baden Cooke, Dominic Klemme, Gustav Larsson, Anders Lund en Stuart O’Grady.
De verwachting is dat Frank Schleck als kopman wordt uitgespeeld. Wegens een valpartij op de kassein moest hij de Tour de France al na drie dagen verlaten met een sleutelbeenbreuk. Andy Schleck besloot de Ronde van Frankrijk achter Alberto Contador als tweede.
Nieuwe ploeg
De broers maakten zaterdag officieel bekend dat ze in 2011 koersen voor een Luxemburgse formatie, waarvan de sponsor volgende maand wordt gepresenteerd.
De Ronde van Spanje begint op zaterdag 28 augustus met een ploegentijdrit in Sevilla.
who cares schreef:5 Nederlanders in de Vuelta .
Namens Rabobank vertrekken Sebastian Langeveld en Laurens ten Dam. Niki Terpstra krijgt een vrije rol bij Milram, terwijl twee Nederlanders debuteren in een grote ronde: Theo Bos namens Cervélo en Michel Kreder in dienst van Garmin.
Ten Dam mikt op een plaats bij de beste 10.
Mac944 schreef:De ploegentijdrit begint om 22u toch? Redelijk absurd overigens, ik snap niet zo goed waarom dat zo laat moet zijn. Ik ga wel kijken. Met een Spaanse wijn en spaanse worst. Olé enzo.
Deen Mørkøv mag niet starten in de Vuelta
De Ronde van Spanje is -nog voor hij begonnen is- met een sisser afgelopen voor Michael Mørkøv. De Deen mag niet starten van de organisatie.
Michael Mørkøv was door Saxo Bank opgeroepen als vervanger voor Baden Cooke, maar stond niet op de lijst van reserves die Bjarne Riis 20 dagen voor de start van de Vuelta had ingediend.
Mørkøv, die vooral bekend is als zesdaagserenner (zie foto rechts), was toch naar Spanje vertrokken en moet nu dus noodgedwongen weer naar huis terugkeren. De ploeg heeft in allerijl Kasper Klostergaard opgetrommeld om Mørkøv te vervangen.
De bazen van Saxo Bank hadden nochtans beter moeten weten. Zo wilde Quick-Step Wouter Weylandt aan de start van de Tour de France brengen (als vervanger van Tom Boonen), maar ook hij stond niet op de lijst.
who cares schreef:Live op het internet : http://nos.nl/dossier/177979-wielrennen--vuelta-a-espana-2010/tab/76/live/
Nog andere zenders die het live uitzenden ?? TV of internet .
marten schreef:Mac944 schreef:De ploegentijdrit begint om 22u toch? Redelijk absurd overigens, ik snap niet zo goed waarom dat zo laat moet zijn. Ik ga wel kijken. Met een Spaanse wijn en spaanse worst. Olé enzo.
Qua temperatuur zal het wel lekkerder zijn en wellicht is het hele parours flink verlicht en dat zal spectaculaire beelden opleveren.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast