Vuelta 2010

Laatste wielernieuws, algemene onderwerpen en andere actuele zaken.

Vuelta 2010

Berichtdoor who cares » ma 14 juni 2010 17:39

Zoals het er nu na uit ziet :

Geen Vuelta voor Skil-Shimano en Vacansoleil

MADRID (ANP) - De Nederlandse wielerploegen Skil-Shimano en Vacansoleil ontbreken dit jaar in de Ronde van Spanje. De organisatoren van de Vuelta maakten maandag de 22 deelnemende ploegen bekend. Uit Nederland komt alleen de Raboploeg aan de start. De Vuelta begint op 28 augustus in Sevilla.

Skil-Shimano en Vacansoleil, die ook al naast een startbewijs voor de Giro d'Italia en de Tour de France grepen, hoopten een wildcard voor de Ronde van Spanje te krijgen. De zes wildcards gingen maandag echter naar Andalucia - Cajasur, Cervélo, Garmin, Team Sky, Katoesja en Xacobeo Galicia.

Bron : De Stentor.nl
It ain't what you do it's the way that you do it.
who cares
Carbon Racefiets

Fiets: Ridley Damocles

Re: Vuelta 2010

Berichtdoor Dexter » di 15 juni 2010 07:51

Geen Radioshack... :-?
Dexter
Kinderfiets

Fiets: Wilier

Berichtdoor Ruben Loman » di 15 juni 2010 12:57

Het hele beleid omtrent de invitaties loopt toch wel een beetje scheef. Het is zo onduidelijk en zo willekeur :roll:

In die zin geef ik de UCI wel gelijk om eens 1 lijn te gaan trekken.
Let's Roll
Ruben Loman
Fiets met zijwieltjes

Fiets: ScottR4

Berichtdoor kaj_666 » di 15 juni 2010 13:43

Wat RadioShack betreft is het idd echt vreemd dat ze geen uitnodiging hebben gehad. Als je ziet wie de wildcards wél hebben gekregen:

Xacobea-Galicia: akkoord. Spaans team, met Ezequiel Mosquera die de afgelopen jaren top-5 heeft gereden.
Andalucia-Cajasur: vooruit dan. Spaans team, met José Angel Gomez Marchante als onberekenbare in-potentie-topper, en een Angel Vicioso die ook nog altijd goed meedraait. Maar vooral het Spaanse argument zal hier hebben gegolden.
Cervélo: heeft ongetwijfeld moeten beloven om Carlos Sastre mee te nemen naar de Vuelta, maar is in dat geval natuurlijk wel een gerechtvaardigde wildcard.
Katoesja: Joaquin Rodriguez zal ongetwijfeld weer een sterk klassement gaan rijden, zoals ie de afgelopen jaren in dienst van Valverde ook deed. Terechte wildcard.

Maar wat Garmin en Sky daar gaan komen doen? De klassementsrenners van beide teams (Vande Velde en Wiggins) gaan allebei voor de Tour. Sky is in de breedte een hele sterke ploeg, maar een topsprinter hebben ze niet en een klassementsrenner dus ook niet. Boasson Hagen gaat waarschijnlijk de Tour rijden, en zal op z'n 23e vast geen 2 grote rondes in een jaar rijden. Zal Löfkvist dan voor een klassement gaan in de Vuelta? Dat lijkt me de enige reden die een wildcard voor Sky wel zou rechtvaardigen. Garmin zal Tyler Farrar wel weer meeslepen voor z'n 3e grote ronde in een jaar, net zoals in 2009. Maar verder? Moeten Ryder Hesjedal, Frederik Kessiakoff en Daniel Martin het in het klassement gaan doen?
Dan schaal ik een team met Klöden, Leipheimer, Brajkovic en Horner toch wel wat hoger in.. Tel daarbij op een Tiago Machado die dit jaar al leuke dingen heeft laten zien en als Haimar Zubeldia de Tour niet haalt door z'n polsbreuk, zou die ook de Vuelta wel gaan rijden. Dat maakt van RadioShack een team dat in potentie wel 5 top-10-waardige renners zou gaan opstellen in de Vuelta (en dan blijft kopman Lance nota bene nog thuis!)... Onbegrijpelijk dat ze geen wildcard hebben gekregen...
kaj_666
Carbon Racefiets

Fiets: Wilier Izoard

Berichtdoor Dingo » do 29 juli 2010 08:44

Volgens Twitter:
Vuelta director Javier Guillén confirmed that Schleck brothers, Menchov, Nibali, Kreuziger, J. Rodríguez and Sastre will ride the Vuelta.
Push harder....
Dingo
Carbon Racefiets

Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Berichtdoor Bas » do 29 juli 2010 08:44

Dingo schreef:Volgens Twitter:
Vuelta director Javier Guillén confirmed that Schleck brothers, Menchov, Nibali, Kreuziger, J. Rodríguez and Sastre will ride the Vuelta.

Sastre rijdt dus de 3 grote rondes in 1 seizoen :shock:
Doowutchyalike
Bas
Carbon Racefiets

Fiets: Cinelli Pro Estrada

Berichtdoor Dingo » do 29 juli 2010 08:47

Sastre = Held :oke:
Push harder....
Dingo
Carbon Racefiets

Fiets: Crvl RS/Mzs Sqdrn

Berichtdoor kaj_666 » do 29 juli 2010 08:50

Bas schreef:

Ik kan me haast niet voorstellen dat Sastre er ook in de Vuelta nog een degelijk klassement uit weet te persen, maar hij mag me verbazen.. Farrar zal ongetwijfeld ook z'n 3e ronde van het jaar gaan rijden, maar die heeft zowel in de Giro als in de Tour de slotweek gemist.. Verder nog geen kopmannen gehoord die hun 3e grote ronde gaan rijden. Ben trouwens benieuwd wat Rodriguez nog kan, want die heeft echt al een loodzwaar programma achter de rug dit jaar (een volledig voorjaar met topklasseringen in Parijs-Nice, Ronde van Catalonië, GP Miguel Indurain, Ronde van het Baskenland en Waalse Pijl, en dan tegenvallers in de Amstel en Luik, en daarna dan weer top-10 in de Ronde van Zwitserland en de Tour..) Die moet toch een keer opgebrand zijn??
kaj_666
Carbon Racefiets

Berichtdoor Mac944 » do 29 juli 2010 09:53

Bas schreef:

Niet de eerste keer dat hij dit doet. Het lijkt me dat hij liever in 1 grote ronde een nette uitslag rijdt. Hopelijk doet hij dat in de Vuelta, ik voel ook een onverklaarbare sympathie voor deze man.
==========================<()
Mac944
Carbon Racefiets

Fiets: Canyon Ultimate CF

Berichtdoor LVGH » do 29 juli 2010 13:22

Mac944 schreef:Niet de eerste keer dat hij dit doet. Het lijkt me dat hij liever in 1 grote ronde een nette uitslag rijdt. Hopelijk doet hij dat in de Vuelta, ik voel ook een onverklaarbare sympathie voor deze man.

Ik heb dat ook, hoewel ik het best verklaarbaar vind. Vind het gewoon een mooie, eerlijke coureur. Ook als-ie niet goed is probeert hij er nog wat van te maken. Helaas verwacht ik ook weer weinig van hem in de Vuelta. Ben wel benieuwd naar Theo Bos in z'n eerste grote ronde, door de uitnodiging aan Cervelo is de kans groot dat we hem gaan zien, al blijft het de vraag of hij zijn eigen kans mag gaan mocht Haussler ook meedoen.

Om alvast in de Vuelta stemming te komen een quizje: http://www.sporcle.com/games/jdog/toptenvuelta0009
Een tipje: bij sommige renners met een dubbele achternaam heb je die tweede achternaam nodig, bijv. bij de gelijksoortige Giro quiz moet je Guillen invullen om Jose Rujano Guillen te krijgen.
LVGH
Huis-, tuin- en keukenfiets

Fiets: Cannondale CAAD5

Berichtdoor kaj_666 » do 29 juli 2010 14:37

Hmm, nog niet makkelijk dat quizje, ik kwam tot 71 van de 100... Paar obvious namen gemist zie ik, maar ook een paar mensen van wie ik niet eens wist dat ze ooit top-10 in de Vuelta hadden gereden...
kaj_666
Carbon Racefiets

Berichtdoor PaulB » za 31 juli 2010 22:49

Bas schreef:

In ieder geval beter dan onze vriend Lance, die reed alleen de Tour en verder praktisch niets... :oeps: :oeps: :oeps:
Groeten, Paul.
PaulB
Kinderfiets

Fiets: Ridley Excalibur

Berichtdoor who cares » wo 18 augustus 2010 13:28

Nu.nl meldt :

Schlecks en Cancellara in Vuelta

AMSTERDAM - Saxo Bank heeft Frank en Andy Schleck opgenomen in de selectie voor de Ronde van Spanje. In de laatste grote ronde die de Luxemburgse broers rijden in dienst van de ploeg van Bjarne Riis krijgen ze steun van onder anderen Fabian Cancellara.

De Spaanse krant AS bericht dat de ploeg wordt gecompleteerd door Juan José Haedo, Baden Cooke, Dominic Klemme, Gustav Larsson, Anders Lund en Stuart O’Grady.

De verwachting is dat Frank Schleck als kopman wordt uitgespeeld. Wegens een valpartij op de kassein moest hij de Tour de France al na drie dagen verlaten met een sleutelbeenbreuk. Andy Schleck besloot de Ronde van Frankrijk achter Alberto Contador als tweede.

Nieuwe ploeg

De broers maakten zaterdag officieel bekend dat ze in 2011 koersen voor een Luxemburgse formatie, waarvan de sponsor volgende maand wordt gepresenteerd.

De Ronde van Spanje begint op zaterdag 28 augustus met een ploegentijdrit in Sevilla.
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor who cares » do 26 augustus 2010 19:44

5 Nederlanders in de Vuelta .

Namens Rabobank vertrekken Sebastian Langeveld en Laurens ten Dam. Niki Terpstra krijgt een vrije rol bij Milram, terwijl twee Nederlanders debuteren in een grote ronde: Theo Bos namens Cervélo en Michel Kreder in dienst van Garmin.
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor Thierry le Brun » do 26 augustus 2010 20:26

who cares schreef:5 Nederlanders in de Vuelta .

Namens Rabobank vertrekken Sebastian Langeveld en Laurens ten Dam. Niki Terpstra krijgt een vrije rol bij Milram, terwijl twee Nederlanders debuteren in een grote ronde: Theo Bos namens Cervélo en Michel Kreder in dienst van Garmin.

zijn er misschien niet al te veel maar ze kunnen zich allemaal op hun terrein laten zien. dus zowel in den bergop als in de sprints en ontsnappingen kunnen 'we' meedoen.

Speciaal voor MWF: al maakt het natuurlijk helemaal niet welke nationaliteit op kop rijdt of wint als de helicopterbeelden maar mooi zijn. hopenlijk krijgen we nog mooie luchtbeelden van de vermaarde
cyclocrossparcoursen als Zarautz en Getxo. Getxo daar waar de nog immer sympathieke Henk Baars in 1990 wereldkampioen werd door in de laatste ronde , na een slippertje van de betreurde Radomir Simunek, vader van Radomir jr die momenteel in de ploeg van Niels Albert rijdt die, net als Lars Boom én de betreurde Radomir Simunek sr in alle 3 de categorien wereldkampioen is geworden, weg te rijden uit een elite kopgroepje waarin ook Adri van der Poel, wereldkampioen in Montreux en Bruno le Bras plaats hadden genomen. Frank van Bakel, geboren op 4 decemer, uit Deurne misste helaas net het podium. De toen nog relatief onbekende Claudio Chiappucci werd daar trouwens 28e. Sandro Bono (U2?) werd teleurstelend 26e. Arie den Blanken uit Oss wist zich helaas niet in de selectie voor dit WK te rijden.
Thierry le Brun
Carbon Racefiets

Fiets: Look, Giant, Stevens

Berichtdoor EazyE » do 26 augustus 2010 20:40

Ten Dam mikt op een plaats bij de beste 10.

Bron: wielerflits

Ambitieus van Laurens maar met wat geluk niet geheel ondenkbaar denk ik.
2010 = toertochten rijden
EazyE
Huis-, tuin- en keukenfiets

Fiets: RB carbon SL 4400

Berichtdoor who cares » do 26 augustus 2010 20:42

Het schijnt wel een redelijk zware Vuelta te zijn met veel bergetappes en iets van 40 klimmen , dacht ik gehoord te hebben .

http://www.lavuelta.com/indexen.html

Zaterdagavond eens kijken , indien mogelijk , of die ploegentijdritje van 13 km iets is .
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor who cares » za 28 augustus 2010 19:29

Live op het internet : http://nos.nl/dossier/177979-wielrennen--vuelta-a-espana-2010/tab/76/live/

Nog andere zenders die het live uitzenden ?? TV of internet .
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor Mac944 » za 28 augustus 2010 19:38

De ploegentijdrit begint om 22u toch? Redelijk absurd overigens, ik snap niet zo goed waarom dat zo laat moet zijn. Ik ga wel kijken. Met een Spaanse wijn en spaanse worst. Olé enzo.
Mac944
Carbon Racefiets

Berichtdoor marten » za 28 augustus 2010 19:45

Mac944 schreef:De ploegentijdrit begint om 22u toch? Redelijk absurd overigens, ik snap niet zo goed waarom dat zo laat moet zijn. Ik ga wel kijken. Met een Spaanse wijn en spaanse worst. Olé enzo.

Qua temperatuur zal het wel lekkerder zijn en wellicht is het hele parours flink verlicht en dat zal spectaculaire beelden opleveren.
marten
Carbon Racefiets

Fiets: jan janssen

Berichtdoor who cares » za 28 augustus 2010 19:55

De starttijden:
22:04: Footon - Servetto
22:08: AG2R La Mondiale
22:12: Team Milram
22:16: Team Katusha
22:20: BBOX Bouygues Telecom
22:24: Team HTC - Columbia
22:28: Quick-Step
22:32: Omega Pharma - Lotto
22:36: Française des Jeux
22:40: Euskaltel - Euskadi
22:44: Lampre
22:48: Team Sky
22:52: Cofidis
22:56: Liquigas
23:00: Xacobeo
23:04: Garmin
23:08: Astana
23:12: Caisse d'Epargne
23:16: Team Saxo Bank
23:20: Rabobank
23:24: Cervelo Test Team
23:28: Andalucia - Cajasur
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor who cares » za 28 augustus 2010 19:58

Trouwens waren ze SAXOBANK niet geheel wakker :

Deen Mørkøv mag niet starten in de Vuelta

De Ronde van Spanje is -nog voor hij begonnen is- met een sisser afgelopen voor Michael Mørkøv. De Deen mag niet starten van de organisatie.

Michael Mørkøv was door Saxo Bank opgeroepen als vervanger voor Baden Cooke, maar stond niet op de lijst van reserves die Bjarne Riis 20 dagen voor de start van de Vuelta had ingediend.

Mørkøv, die vooral bekend is als zesdaagserenner (zie foto rechts), was toch naar Spanje vertrokken en moet nu dus noodgedwongen weer naar huis terugkeren. De ploeg heeft in allerijl Kasper Klostergaard opgetrommeld om Mørkøv te vervangen.

De bazen van Saxo Bank hadden nochtans beter moeten weten. Zo wilde Quick-Step Wouter Weylandt aan de start van de Tour de France brengen (als vervanger van Tom Boonen), maar ook hij stond niet op de lijst.
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor Mac944 » za 28 augustus 2010 20:54

who cares schreef:Live op het internet : http://nos.nl/dossier/177979-wielrennen--vuelta-a-espana-2010/tab/76/live/

Nog andere zenders die het live uitzenden ?? TV of internet .

Eurosport zou het live uitzenden, maar vooralsnog zie ik alleen wat rally-auto's. Ik ga maar eens een rondje zappen langs mijn honderden digitale kanalen. Kan me niet voorstellen dat de Vuelta nergens live wordt uitgezonden.

Edit: te vroeg gepanikeerd, Eurosport doet gewoon zijn plicht. Leve Eurosport!
Mac944
Carbon Racefiets

Berichtdoor who cares » za 28 augustus 2010 21:00

TVE ???

Eurosport 1 heeft het nu wel .
who cares
Carbon Racefiets

Berichtdoor litespeed » za 28 augustus 2010 21:05

marten schreef:
Mac944 schreef:De ploegentijdrit begint om 22u toch? Redelijk absurd overigens, ik snap niet zo goed waarom dat zo laat moet zijn. Ik ga wel kijken. Met een Spaanse wijn en spaanse worst. Olé enzo.

Qua temperatuur zal het wel lekkerder zijn en wellicht is het hele parours flink verlicht en dat zal spectaculaire beelden opleveren.

Zou wat zijn als dat niet zo is! :eek:
litespeed
Carbon Racefiets

Fiets: Litespeed / Scott

Volgende

Keer terug naar Actueel