Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen. Ik neem zeker mijn winterkleding mee zoals overschoenen, handschoenen, de 3/4 broek en shirt lange mouw. En bij dergelijke omstandigheden parkeer ik ook de auto net buiten BdO zodat ik daar schone warme kleding kan aantrekken voor AdH.
Bij normale omstandigheden ga ik gewoon op de fiets vanuit Les Ougiers.
pinarello schreef:Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen.
En hoe weet je dan in St Michel hoe het op de Galibier is?
Dingo schreef:Als het 's ochtends regent start ik niet.
Alexander schreef:pinarello schreef:Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen.
Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.
Alexander schreef:Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.
Koga schreef:Alexander schreef:Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.
Meen je dat nou echt? Fransen? Het regent daar wel vaker...
Stefan_Joosten schreef:Ik weet nog in 2007, toen was het tijdens de Marmotte 35 graden. Maar 3 dagen eerder regende het, wat dus resulteerde in sneeuw op de Galibier en een luttele 3 graden op de top. Een vriend van mij en ik moesten toen weer naar beneden dalen om het busje te halen, terwijl de rest op de top in een hutje bleef. We moesten elke km stoppen om onze handen op te warmen en niet te vergeten voorzichtig afdalen in verband met de sneeuw op de weg (in het begin dan). Ik kwam toen onderkoeld aan in Valloire. Als je pech hebt heb je zo'n weer en is het eigenlijk niet verantwoord om te rijden. Weet wel nog dat aan de andere kant van de berg de zon scheen![]()
Rob T schreef:Alexander schreef:En hoe weet je dan in St Michel hoe het op de Galibier is?
Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.
Alexander schreef:pinarello schreef:Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen.
Oege Hiddema schreef:Een Ctrl-C-Ctrl-V-tje:
De fiets gepoetst, de beentjes geschoren, hagelwit nieuw Easton stuurlintje gewikkeld, de fysieke en mentale batterij 100% opgeladen. Morgenvroeg op weg naar La Douce France. Let the games begin. Ik ben er klaar voor.
In geen jaren zo weinig op het smalle zadel gezeten als de afgelopen twee weken. In het begin was het afzien, maar nu is het goed.
Alle Marmotte-gangers alvast veel succes gewenst!
Oege Hiddema schreef: Morgenvroeg op weg naar La Douce France. Let the games begin.
Sander schreef:Oege Hiddema schreef:Een Ctrl-C-Ctrl-V-tje:
De fiets gepoetst, de beentjes geschoren, hagelwit nieuw Easton stuurlintje gewikkeld, de fysieke en mentale batterij 100% opgeladen. Morgenvroeg op weg naar La Douce France. Let the games begin. Ik ben er klaar voor.
In geen jaren zo weinig op het smalle zadel gezeten als de afgelopen twee weken. In het begin was het afzien, maar nu is het goed.
Jij ook suc6.
Zo te lezen doe jij dus niet aan een 'supercompensatieweekje' vooraf.
Rezne schreef:Morgenochtend zetten Oege en ik koers richting het zuiden. Vandaag nog even de energievoorraad uitgeput dus vanaf nu herstel tot zondag.
Mijn 3B is helaas in het water gevallen, maar heeft een hoop vertrouwen gegeven voor komende cyclo's. In La Vaujany, dan wel Prix de Grandes Rousses, dan wel La Marmotte hoop ik mijn revanche te halen, so beware![]()
Iedereen heel veel succes en tot ziens
Rezne schreef:Morgenochtend zetten Oege en ik koers richting het zuiden. Vandaag nog even de energievoorraad uitgeput dus vanaf nu herstel tot zondag.
Mijn 3B is helaas in het water gevallen, maar heeft een hoop vertrouwen gegeven voor komende cyclo's. In La Vaujany, dan wel Prix de Grandes Rousses, dan wel La Marmotte hoop ik mijn revanche te halen, so beware![]()
Iedereen heel veel succes en tot ziens
Oege Hiddema schreef:Een Ctrl-C-Ctrl-V-tje:
La Vieux schreef:ik denk dat ik nooit meer de Marmotte zal fietsen
Alexander schreef:Voor wat het waard is zo 6 dagen voor de dag, ze hebben de verwachting een beetje bijgedraaid.
Op 4 juli wordt het schitterend weer. Op 2 juli, de dag van de WT-rit, verwachten ze onweersbuien op de Alpe.
Keer terug naar Toertochten en Cyclo's
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten