Re: La Marmotte juli 2009

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.

Re: La Marmotte zaterdag 4 juli 2009

Berichtdoor gios » do 25 juni 2009 13:33

Alexander: ik zie alweer een afslag op de snelweg die jou naar je doel(uitrijden LM) moet brengen.
Als het op de Glandon slecht is, dan is het in je hoofd al waar: op de Galibier IS het nog slechter.
Terwijl het daar net zo goed beter kan zijn.

Alles hangt af van jouw koppie, hoe minder 'afslagen' hoe beter voor jou, ik hoop voor je dat je 'm uitrijdt!
OneLessCar
gios
Aluminium Racefiets

Fiets: Gios, Kestrel, Koga

Berichtdoor Alexander » do 25 juni 2009 13:49

@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen. Ik neem zeker mijn winterkleding mee zoals overschoenen, handschoenen, de 3/4 broek en shirt lange mouw. En bij dergelijke omstandigheden parkeer ik ook de auto net buiten BdO zodat ik daar schone warme kleding kan aantrekken voor AdH.
Bij normale omstandigheden ga ik gewoon op de fiets vanuit Les Ougiers.
Het maakt niet uit hoe hard je rijdt, als je jezelf maar aan je plan houdt..........
Alexander
Carbon Racefiets

Berichtdoor pinarello » do 25 juni 2009 13:51

Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen. Ik neem zeker mijn winterkleding mee zoals overschoenen, handschoenen, de 3/4 broek en shirt lange mouw. En bij dergelijke omstandigheden parkeer ik ook de auto net buiten BdO zodat ik daar schone warme kleding kan aantrekken voor AdH.
Bij normale omstandigheden ga ik gewoon op de fiets vanuit Les Ougiers.

En hoe weet je dan in St Michel hoe het op de Galibier is?
2010: 20/6 GF Sportful(DNS),27/6 GF MPantani,
1-8 aug Giro delle Dolomiti,27/8-11/9 Gruyere Cycling Tour,Alpen,Auvergne
pinarello
Carbon Racefiets

Fiets: Pinarello Paris

Berichtdoor Alexander » do 25 juni 2009 13:55

pinarello schreef:
Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen.

Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.
Het maakt niet uit hoe hard je rijdt, als je jezelf maar aan je plan houdt..........
Alexander
Carbon Racefiets

Berichtdoor Dutchy Marc » do 25 juni 2009 14:18

Dingo schreef:Als het 's ochtends regent start ik niet.

Hier nog zo'n mooi weer fietser :D
Dutchy Marc
Aluminium Racefiets

Fiets: Red Bull Pro SL 5000

Berichtdoor Rob T » do 25 juni 2009 14:21

Alexander schreef:
pinarello schreef:
Alexander schreef:@gios. In principe ga ik gewoon door. Maar als de verwachtingen zijn dat het om het vriespunt is op de Galibier dan besluit ik in St Michel wat ik ga doen.

Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.

Ik heb daar nog nooit Fransen zien staan. Alleen wat partners/vrienden van deelnemers met drank en eten.
Afbeelding
Rob T
Moderator

Berichtdoor Koga » do 25 juni 2009 14:26

Alexander schreef:Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.

Meen je dat nou echt? Fransen? Het regent daar wel vaker...
Koga
Kinderfiets

Fiets: Koga Kimera Road

Berichtdoor Opa TRP » do 25 juni 2009 14:27

In een verslag op zitvlees.nl las ik eens dat er een fransman op de top van de glandon (in de regen) had geroepen: Il'y a du soleil au galibier!
Dus ze zijn er wel 8)
Opa TRP
Huis-, tuin- en keukenfiets

Fiets: Giant TCR

Berichtdoor Alexander » do 25 juni 2009 14:28

Koga schreef:
Alexander schreef:Ik neem aan dat er dan wat Fransen staan te zwaaien en roepen dat je een idioot bent als je verder de Telegraph op gaat fietsen. Dat zal voor mij een teken zijn om even goed na te gaan denken.

Meen je dat nou echt? Fransen? Het regent daar wel vaker...

Dan de partners/vrienden van deelnemers...Er zal daar heus wel iemand zijn met meer info mbt het weer.
En als ik niets zie of hoor dan rijd ik door.
Alexander
Carbon Racefiets

Berichtdoor Sander » do 25 juni 2009 15:06

Stefan_Joosten schreef:Ik weet nog in 2007, toen was het tijdens de Marmotte 35 graden. Maar 3 dagen eerder regende het, wat dus resulteerde in sneeuw op de Galibier en een luttele 3 graden op de top. Een vriend van mij en ik moesten toen weer naar beneden dalen om het busje te halen, terwijl de rest op de top in een hutje bleef. We moesten elke km stoppen om onze handen op te warmen en niet te vergeten voorzichtig afdalen in verband met de sneeuw op de weg (in het begin dan). Ik kwam toen onderkoeld aan in Valloire. Als je pech hebt heb je zo'n weer en is het eigenlijk niet verantwoord om te rijden. Weet wel nog dat aan de andere kant van de berg de zon scheen :-?

Is mss in zo'n situatie te overwegen om iig lange handschoenen mee te hebben voor ALS het daar koud is.
Je weet dat alleen niet van tevoren of kunnen ze dat wel aardig voorspellen de dag vooraf?
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
Sander
Carbon Racefiets

Fiets: Giant'02 / Kuota'09

Berichtdoor Super fast » do 25 juni 2009 15:12

Rob T schreef:
Alexander schreef:En hoe weet je dan in St Michel hoe het op de Galibier is?

Ik heb daar nog nooit Fransen zien staan. Alleen wat partners/vrienden van deelnemers met drank en eten.[/quote]

Die zijn wel zo verstandig om lekker binnen te blijven zitten als 't slecht weer is. Laat die gekke Hollanders maar lekker fietsen :oke:
Super fast
Carbon Racefiets

Fiets: in ruste

Berichtdoor butch » do 25 juni 2009 15:28

Alexander schreef:
pinarello schreef:

vinden die fransen je uberhaut al geen idioot als je zo'n rit wil fietsen? ;-)

en voorspellen ze overigens slecht weer? anders zie ik niet in waarom je nu al zorgen maken...
butch
Carbon Racefiets

Berichtdoor El Escalador » do 25 juni 2009 18:54

Een Ctrl-C-Ctrl-V-tje:

De fiets gepoetst, de beentjes geschoren, hagelwit nieuw Easton stuurlintje gewikkeld, de fysieke en mentale batterij 100% opgeladen. Morgenvroeg op weg naar La Douce France. Let the games begin. Ik ben er klaar voor.

In geen jaren zo weinig op het smalle zadel gezeten als de afgelopen twee weken. In het begin was het afzien, maar nu is het goed.

Alle Marmotte-gangers alvast veel succes gewenst!
Ride with passion.
El Escalador
Carbon Racefiets

Berichtdoor pinarello » do 25 juni 2009 18:56

Jij ook succes Oege. Kom je vast nog wel tegen volgende week.
pinarello
Carbon Racefiets

Berichtdoor Sander » do 25 juni 2009 18:58

Oege Hiddema schreef:Een Ctrl-C-Ctrl-V-tje:

De fiets gepoetst, de beentjes geschoren, hagelwit nieuw Easton stuurlintje gewikkeld, de fysieke en mentale batterij 100% opgeladen. Morgenvroeg op weg naar La Douce France. Let the games begin. Ik ben er klaar voor.

In geen jaren zo weinig op het smalle zadel gezeten als de afgelopen twee weken. In het begin was het afzien, maar nu is het goed.

Jij ook suc6.

Zo te lezen doe jij dus niet aan een 'supercompensatieweekje' vooraf.
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
Sander
Carbon Racefiets

Fiets: Giant'02 / Kuota'09

Berichtdoor Ancher » do 25 juni 2009 20:37

Oege Hiddema schreef: Morgenvroeg op weg naar La Douce France. Let the games begin.

Waarom dat 2de gedeelte nou niet in het Frans? vind ik wel jammer 8)
Ancher
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Berichtdoor AnthonySpysschaert » do 25 juni 2009 20:44

Sander schreef:

Jij ook suc6.

Zo te lezen doe jij dus niet aan een 'supercompensatieweekje' vooraf.

ik doe ook helemaal geen supercompensatieweekje, de afgelopen 5 weken waren al zwaar genoeg, tis tijd om te rusten! ik doe wel nog een supercompensatieweekendje en dinsdag nog een uur of 3a4 en that's it.
AnthonySpysschaert

Fiets: Zannata Act

Berichtdoor Rezne » do 25 juni 2009 22:42

Morgenochtend zetten Oege en ik koers richting het zuiden. Vandaag nog even de energievoorraad uitgeput dus vanaf nu herstel tot zondag.
Mijn 3B is helaas in het water gevallen, maar heeft een hoop vertrouwen gegeven voor komende cyclo's. In La Vaujany, dan wel Prix de Grandes Rousses, dan wel La Marmotte hoop ik mijn revanche te halen, so beware :twisted:

Iedereen heel veel succes en tot ziens 8)
Let the legs do the talking
Rezne

Fiets: Scott CR1

Berichtdoor AnthonySpysschaert » vr 26 juni 2009 10:25

Rezne schreef:Morgenochtend zetten Oege en ik koers richting het zuiden. Vandaag nog even de energievoorraad uitgeput dus vanaf nu herstel tot zondag.
Mijn 3B is helaas in het water gevallen, maar heeft een hoop vertrouwen gegeven voor komende cyclo's. In La Vaujany, dan wel Prix de Grandes Rousses, dan wel La Marmotte hoop ik mijn revanche te halen, so beware :twisted:

Tot volgende week zaterdag 6.45!! :)
AnthonySpysschaert

Fiets: Zannata Act

Berichtdoor Noontje » vr 26 juni 2009 10:29

Rezne schreef:Morgenochtend zetten Oege en ik koers richting het zuiden. Vandaag nog even de energievoorraad uitgeput dus vanaf nu herstel tot zondag.

Knallen maar!!! SUcces, komt vast wat moois uit!

En als je geen meisjes gaat groeten aan de voet van de Glandon heb je alvast weer een paar plekken gewonnen ;-)
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~
Noontje
Carbon Racefiets

Fiets: Scott CR1 Team+campa

Berichtdoor La Vieux » vr 26 juni 2009 11:36

Al zou ik het fysiek kunnen, ik denk dat ik nooit meer de Marmotte zal fietsen, toch voel ik een portie gezonde jaloezie naar iedereen die wel gaat en wens ik iedereen veel plezier en succes!
Ja maar ik wil zo graag...
La Vieux
Aluminium Racefiets

Fiets: Een grijze...

Berichtdoor Alexander » vr 26 juni 2009 13:19

La Vieux schreef:ik denk dat ik nooit meer de Marmotte zal fietsen

Ik kan me dat goed voorstellen. Voor mij is het ook nog 1x.

Naast de drukte en dat het die week enkel LM-voor-en-na is komt erbij dat het weinig toeristisch is voor je metgezellen. Bij een volgende fietsvakantie gaan mijn vrouw en dochter gewoon weer mee en dan kiezen we iets uit wat en toeristisch is en waar ik een kleine cyclo zou kunnen fietsen.
Alexander
Carbon Racefiets

Berichtdoor gios » vr 26 juni 2009 15:45

Ik kan het dit jaar beide: Eerst komende week DM, dan begin augustus de randonneurs opladen met 3 kinderen en lekker peddelen in de Loire-streek. Kasteeltje hier, pastisje daar, aanvullen met wat pain au chocolat en afsluiten met een goddelijk WW. MMMMMMMMMMMMM ook al zin in :oke: .
OneLessCar
gios
Aluminium Racefiets

Fiets: Gios, Kestrel, Koga

Berichtdoor Alexander » zo 28 juni 2009 08:42

Voor wat het waard is zo 6 dagen voor de dag, ze hebben de verwachting een beetje bijgedraaid.

Op 4 juli wordt het schitterend weer. Op 2 juli, de dag van de WT-rit, verwachten ze onweersbuien op de Alpe.
Alexander
Carbon Racefiets

Berichtdoor pinarello » zo 28 juni 2009 08:55

Alexander schreef:Voor wat het waard is zo 6 dagen voor de dag, ze hebben de verwachting een beetje bijgedraaid.

Op 4 juli wordt het schitterend weer. Op 2 juli, de dag van de WT-rit, verwachten ze onweersbuien op de Alpe.

Op donderdag hoef je niet perse de Alp op natuurlijk.
Overigens geeft wetter.com ook op zaterdag kans op buien en niet erg warm.
pinarello
Carbon Racefiets

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten en Cyclo's