Oetztaler Radmarathon 30 augustus 2009

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.

Re: Oetztaler Radmarathon 30 augustus 2009

Berichtdoor El Escalador » di 01 september 2009 14:08

Rob T schreef:Maar ik heb echt veel meer rommel zien liggen dan ooit tevoren in een cyclo.

Ik heb weinig rommel zien liggen langs het parcours ;-)
Ride with passion.
El Escalador
Carbon Racefiets

Berichtdoor Rob T » di 01 september 2009 14:09

AJG schreef:
MEG schreef:
Rob T schreef:In de afdaling van de Kuhtai een nieuw snelheidsrecord gezet.

+1
Ik heb overigens besloten deze snelheid thuis maar niet te melden. ;-)

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet :oops: .

Ik wil dat moment het liefst vergeten. Ik heb een engeltje op mijn schouder gehad daar. 95,4 achteraf uitgelezen.
Afbeelding
Rob T
Moderator

Fiets: Pinarello Paris

Berichtdoor MEG » di 01 september 2009 14:14

Ik heb niets gezien. Ik durfde op dat moment niet op de teller te kijken. Achteraf bleek het 91,8 te zijn.
14 augustus 2010: Alpen Brevet
MEG
Carbon Racefiets

Fiets: Red Bull Pro SL 300

Berichtdoor ascolnago » di 01 september 2009 14:21

MEG schreef:Ik heb niets gezien. Ik durfde op dat moment niet op de teller te kijken. Achteraf bleek het 91,8 te zijn.

Je moet ook niet op die teller kijken je moet geconcentreerd zijn voor je volgende rempunt ;-)
ascolnago
Carbon Racefiets

Fiets: Colnago C40 HP Bstay

Berichtdoor pinarello » di 01 september 2009 14:23

Oege Hiddema schreef:
Rob T schreef:Ik heb ook regelmatig deelnemers rommel zien weggooien. Veel meer dan ooit te voren. En ik dacht dat het bij de ORM ten strengste verboden was, en met diskwalificatie als straf.

Heb ik ook gelezen in de reglementen. Maar goed, dat kun je natuurlijk nooit waterdicht controleren op 238 kilometer parcours...

Was het wel echt 238km en 5500hm? Ik kwam op 10km minder uit en 5210hm.
Laatst bijgewerkt door pinarello op di 01 september 2009 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt
2010: 20/6 GF Sportful(DNS),27/6 GF MPantani,
1-8 aug Giro delle Dolomiti,27/8-11/9 Gruyere Cycling Tour,Alpen,Auvergne
pinarello
Carbon Racefiets

Fiets: Pinarello Paris

Berichtdoor El Escalador » di 01 september 2009 14:24

ascolnago schreef:Je moet ook niet op die teller kijken je moet geconcentreerd zijn voor je volgende rempunt ;-)

+1

Data lees ik achteraf wel uit.
Ride with passion.
El Escalador
Carbon Racefiets

Berichtdoor Cor01 » di 01 september 2009 14:28

AJG schreef:
MEG schreef:

+1

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet :oops: .

:D Dan was je al een stuk dapperder als ik...! Ik schrok me al wezenloos bij 90.5 km p.u.... :shock:
Vroeger.....toen kon ik pas hard fietsen...;-)

http://www.youtube.com/watch?v=E-sW2NnLBPo&feature=related
Cor01
Carbon Racefiets

Berichtdoor kaj_666 » di 01 september 2009 14:31

Cor01 schreef:
AJG schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet :oops: .

:D Dan was je al een stuk dapperder als ik...! Ik schrok me al wezenloos bij 90.5 km p.u.... :shock:

98 of 90 maakt denk ik in de praktijk zo heel veel verschil niet meer: als je valt heb je héél, héél veel pijn :oeps:

Nog nooit de Kühtai afgedaald, maar afgelopen zondag stokte bij mij de teller bij 88 km/h in de afdaling van de Platzerwasel, vooral omdat ik halverwege dat rechte stuk nog even aan m'n remmen zat (achteraf niet nodig..). Jammer, had m'n 'record' van de afdaling van Oz-Station (91.8 km/h) wel willen verbeteren :P

Maar serieus, bij dat soort snelheden maakt een kilometertje meer of minder toch niet echt meer uit, of wel?
kaj_666
Carbon Racefiets

Fiets: Wilier Izoard

Berichtdoor AJG » di 01 september 2009 14:43

kaj_666 schreef:
Cor01 schreef:
AJG schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet :oops: .

98 of 90 maakt denk ik in de praktijk zo heel veel verschil niet meer: als je valt heb je héél, héél veel pijn :oeps:

Nog nooit de Kühtai afgedaald, maar afgelopen zondag stokte bij mij de teller bij 88 km/h in de afdaling van de Platzerwasel, vooral omdat ik halverwege dat rechte stuk nog even aan m'n remmen zat (achteraf niet nodig..). Jammer, had m'n 'record' van de afdaling van Oz-Station (91.8 km/h) wel willen verbeteren :P

Maar serieus, bij dat soort snelheden maakt een kilometertje meer of minder toch niet echt meer uit, of wel?

Het punt is: de rest van het jaar kom ik een enkele keer boven de 80 (Ventoux), maar nooit hoger. In de afdaling van de Kuhtai laat je lopen, je gaat mee met de renners voor je (tenminste ik doe dat altijd), het is goed asfalt, en er zijn geen bochten op dat steile stuk omlaag. Je kijkt niet continu op je tellertje zoals genoemd, ook ik niet, maar naar mogelijke rempunten. Op een gegeven moment vond ik het toch wel errug hard gaan, en keek ik snel even naar de teller. Toen schrok ik me toch een hoedje van die 97.9, en ben maar wat gaan remmen als eerste reflex hierop :eek: . Maar eigenlijk was er verder nog geen aanleiding voor.
2010: snertjaar; met m'n beste cyclo ooit - La Bourgui: 22e

2011: het jaar zonder tegenslag
AJG
Prince of Spain

Berichtdoor Veeteetje » di 01 september 2009 14:56

Exact 90 km/u op het lange rechte stuk na de Timmelsjoch. Mijn hoogste snelheid ooit.
Niks geen slingeren of driften van de testwielen (Edco Albula Light); ze zijn meer dan perfect!!! Licht en stijf. Buik plat op het zadel en laten lopen.

Overigens klopt het dat de rit 229 km was en een kleine 5.200 hm.
Dit schijnt vermeld te zijn bij de rennersbespreking op zaterdagavond.
Veeteetje
Carbon Racefiets

Fiets: Cannondale Super Six

Berichtdoor AJG » di 01 september 2009 14:58

Veeteetje schreef:.... Buik plat op het zadel .....

.

:shock:
2010: snertjaar; met m'n beste cyclo ooit - La Bourgui: 22e

2011: het jaar zonder tegenslag
AJG
Prince of Spain

Berichtdoor El Escalador » di 01 september 2009 15:01

Veeteetje schreef:Overigens klopt het dat de rit 229 km was en een kleine 5.200 hm.

En volgens mij weet de organisatie dat al jaren. Maar toch presenteren ze het elk jaar weer als 238 km. Wel leuk voor je gemiddelde op je diploma en in de uitslag...
Ride with passion.
El Escalador
Carbon Racefiets

Berichtdoor Veeteetje » di 01 september 2009 15:06

@ AJG
Ik heb er helaas geen foto van gemaakt... ;-)
Kont ver achter het zadel en buik plat erop. Ik was niet veel hoger meer dan mijn bovenbuis... hihi.

@ Oege
Ja, ik snap dat ook niet helemaal. 238 km en 5.500 hm spreekt meer tot de verbeelding maar 230 km en 5.100 hm staat toch ook niet verkeerd?
Veeteetje
Carbon Racefiets

Berichtdoor Alwin » di 01 september 2009 15:08

Oege Hiddema schreef:
Veeteetje schreef:Overigens klopt het dat de rit 229 km was en een kleine 5.200 hm.

En volgens mij weet de organisatie dat al jaren. Maar toch presenteren ze het elk jaar weer als 238 km. Wel leuk voor je gemiddelde op je diploma en in de uitslag...

Dus eigenlijk valt ie best mee ;-)

Allen nog gefeliciteerd met het uitrijden van de tocht. Vooral ook de achterhoede rijders :oke: :oke:
"I love climbing because it feels so good when I stop..."
Alwin
Moderator

Berichtdoor dario » di 01 september 2009 15:10

De 238 en 5500 htm stamt uit de begintijd van de ORM. Toen was het parcours tussen Kematen en top Brenner anders. De affiche houdt men bewust zoals ie destijds was.
dario
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Berichtdoor Veeteetje » di 01 september 2009 15:14

dario schreef:De 238 en 5500 htm stamt uit de begintijd van de ORM. Toen was het parcours tussen Kematen en top Brenner anders. De affiche houdt men bewust zoals ie destijds was.

Ging het toen meer door Innsbruck?
Ook de start was heeeeeeeel vroeger toch om en om in Steinach am Brenner en Sölden?
Otto heeft nog een oorkonde in Oostenrijk liggen waarbij de start in Steinach was, maar wel hetzelfde parcours.
Veeteetje
Carbon Racefiets

Berichtdoor Ariën » di 01 september 2009 15:15

MEG schreef:

+1

+2 :D
Mijn teller bleef steken bij 93,55 km/u, een verbetering van mijn snelheidsrecord met ruim 20 km/u (zonder er overigens bewust voor te gaan). Had het gevoel dat ik ging vliegen en toen toch maar in de remmen geknepen. In de afdaling van de Timmelsjoch was het 91 km/u zag ik in de gauwigheid op mijn teller.
http://www.rotterdampilotscyclingteam.nl
2010 was weer een fantastisch seizoen! Nu lekker op t gemakkie de winter in, beetje toeren aan de Moezel, wijntje er bij, alleen nog met mooi weer de fiets op, zaterdags weer lekker voetballen, kortom relaxed!!!
Ariën
Huis-, tuin- en keukenfiets

Fiets: Pina Paris / Stelvio

Berichtdoor dario » di 01 september 2009 15:17

In 2007 max 101.4 op Kühtai. Dit jaar ook dik boven de 100, doch het tellertje van Kees bleef steken op 99,9. Ik zat daar in zijn wiel... mijn eigen tellertje lag toen al in mijn koffertje... die hoef ik onderweg van de ORM helemaal niet te zien. Onnodige balast...

Datasport registreert voldoende. Dat zijn de enige cijfers die voor mij tijdens de ORM tellen!
dario

Berichtdoor MEG » di 01 september 2009 15:17

Veeteetje schreef:@ AJG
Kont ver achter het zadel en buik plat erop. Ik was niet veel hoger meer dan mijn bovenbuis... hihi.

Er stond daar wel een fotograaf, dus wellicht...
MEG
Carbon Racefiets

Berichtdoor dario » di 01 september 2009 15:19

Veeteetje schreef:
dario schreef:De 238 en 5500 htm stamt uit de begintijd van de ORM. Toen was het parcours tussen Kematen en top Brenner anders. De affiche houdt men bewust zoals ie destijds was.

Ging het toen meer door Innsbruck?
Ook de start was heeeeeeeel vroeger toch om en om in Steinach am Brenner en Sölden?
Otto heeft nog een oorkonde in Oostenrijk liggen waarbij de start in Steinach was, maar wel hetzelfde parcours.

Innsbruck is anders geweest en ook via Axams en in het Wipp-tal (Brenner) verliet men de doorgaande weg op de Brenner om er later weer op terug te keren.
dario

Berichtdoor Veeteetje » di 01 september 2009 15:22

MEG schreef:
Veeteetje schreef:@ AJG

Er stond daar wel een fotograaf, dus wellicht...

Echt? Dat zou gaaf zijn! Ik heb niemand gezien. In dat lange rechte afdalingstuk van de Timmelsjoch?
Veeteetje
Carbon Racefiets

Berichtdoor Ariën » di 01 september 2009 15:34

Ook ik ben weer sinds gisteravond thuis. Een geweldige week gehad met de Radmarathon als hoogtepunt.
Zonder twijfel mijn beste fietsprestatie ooit. :D
Na wat paniek voor de start (mijn sensor van mijn kilometerteller bungelde los en heb ik met wat plakband van een wildvreemd hotel op het laatste moment nog gemaakt) belandde ik vrijwel achteraan in het startvak. Een rustige maar rappe afdaling naar Oetz. Vervolgens heel rustig op het lichtste verzetje begonnen aan de Kuhtai. Daar Brenda, Bas en Ramonneke in die volgorde ingehaald en succes gewenst. Ook ik moest mopperend van de fiets bij het steile gedeelte. Voor ik het wist was ik boven, ging veel makkelijker dan de maandag ervoor in de voorbereidingsweek van En Route. Daarna rappe afdaling Kuhtai met snelheidsrecord. De Brenner reed ik rustig maar toch wel in redelijk tempo in een grote groep naar boven. Al om half twaalf was ik boven op de Brenner! Buon Giorno Italia! Vervolgens begonnen aan de Jaufenpas. Eerste kilometers erg rustig naar boven gereden. Even later sloot Paul aan (iemand van de En Route-groep, niet van WT) die wat zadelproblemen had. Samen reden we iets sneller, maar nog steeds zonder bovenmatige inspanning, heel veel fietsers voorbij. Toen wist ik eigenlijk al dat het goed zat. Na een prachtige afdaling naar St. Leonhard met veel agressie begonnen aan de Timmelsjoch. Na Moos toch weer wat tempo geminderd om me te sparen voor het laatste deel. En dat bleek toch wel nodig want ik was blij toen ik eenmaal in de tunnel was op 2 kilometer van de top, waar het zware werk er op zit. Kort daarvoor trouwens Nussi voorbij gereden die stilstond aan de kant van de weg. Ook het laatste klimwerk in de afdaling Timmelsjoch naar de Mautstelle ging nog prima. Eigenlijk nergens in de problemen geweest of stuk gezeten en een record neergezet voor het minst aantal minuten stilstaan (circa 14 minuten, tijdens mijn laatste Marmotte in 2005 was dit nog 50 minuten). Daarna remmen los en gashendel open naar Sölden. In de straten van Sölden begon ik het al te vieren. Rond vijven met de armen in de lucht over de finish. Net na de finish Veeteetje nog gefeliciteerd die net binnen was en op manlief stond te wachten.
Tijd 10 uur 1 minuut en 8 seconden. En ontzettend goed ingedeeld getuige de inhaalrace vanaf de Brenner.
Doelstelling meer dan geslaagd: uitrijden was het doel en nooit gedacht dat ik deze tijd kon realiseren.

Voor mij een prachtig slot van een fantastisch fietsseizoen 2009! :D :D
2010 was weer een fantastisch seizoen! Nu lekker op t gemakkie de winter in, beetje toeren aan de Moezel, wijntje er bij, alleen nog met mooi weer de fiets op, zaterdags weer lekker voetballen, kortom relaxed!!!
Ariën

Berichtdoor Ariën » di 01 september 2009 15:36

Veeteetje schreef:Echt? Dat zou gaaf zijn! Ik heb niemand gezien. In dat lange rechte afdalingstuk van de Timmelsjoch?

Klopt!

Ik hoop overigens dat je vroeg of laat ergens foto's kan vinden op je startnummer want ook ik ben erg benieuwd naar de foto's en in het bijzonder de foto van de afdaling Timmelsjoch :oke:
Ariën

Berichtdoor El Escalador » di 01 september 2009 15:37

Toen ik op het lange rechte stuk in de afdaling van de Timmelsjoch (voor de Mautstelle) zat, was er een ernstig ongeluk gebeurd. Rechts in de berm iemand op een brancard, fiets in de berm en zeker een mannetje of acht er omheen druk in de weer. Paar honderd meter ervoor iemand druk gebarend om snelheid te minderen. Door de zeer hoge snelheid miste ik de details. Brrr...
Ride with passion.
El Escalador
Carbon Racefiets

Berichtdoor MEG » di 01 september 2009 15:45

Ariën schreef:
Veeteetje schreef:Echt? Dat zou gaaf zijn! Ik heb niemand gezien. In dat lange rechte afdalingstuk van de Timmelsjoch?

Klopt!

Ik hoop overigens dat je vroeg of laat ergens foto's kan vinden op je startnummer want ook ik ben erg benieuwd naar de foto's en in het bijzonder de foto van de afdaling Timmelsjoch :oke:

Op de site wordt die mogelijkheid al gegeven, maar de foto's zijn nog niet klaar. Gewoon naar je uitslag gaan en daar kun je foto's aanklikken.
MEG
Carbon Racefiets

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten en Cyclo's