Rob T schreef:Maar ik heb echt veel meer rommel zien liggen dan ooit tevoren in een cyclo.
Ik heb weinig rommel zien liggen langs het parcours
Rob T schreef:Maar ik heb echt veel meer rommel zien liggen dan ooit tevoren in een cyclo.
AJG schreef:MEG schreef:Rob T schreef:In de afdaling van de Kuhtai een nieuw snelheidsrecord gezet.
+1
Ik heb overigens besloten deze snelheid thuis maar niet te melden.
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet.
MEG schreef:Ik heb niets gezien. Ik durfde op dat moment niet op de teller te kijken. Achteraf bleek het 91,8 te zijn.
Oege Hiddema schreef:Rob T schreef:Ik heb ook regelmatig deelnemers rommel zien weggooien. Veel meer dan ooit te voren. En ik dacht dat het bij de ORM ten strengste verboden was, en met diskwalificatie als straf.
Heb ik ook gelezen in de reglementen. Maar goed, dat kun je natuurlijk nooit waterdicht controleren op 238 kilometer parcours...
ascolnago schreef:Je moet ook niet op die teller kijken je moet geconcentreerd zijn voor je volgende rempunt
AJG schreef:MEG schreef:Rob T schreef:In de afdaling van de Kuhtai een nieuw snelheidsrecord gezet.
+1
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet.
Cor01 schreef:AJG schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet.
Dan was je al een stuk dapperder als ik...! Ik schrok me al wezenloos bij 90.5 km p.u....
kaj_666 schreef:Cor01 schreef:AJG schreef:Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie getalletjes. Ik ben 2 jaar geleden gaan remmen hier toen ik 97.9 zag. Harder durfde ik niet.
Dan was je al een stuk dapperder als ik...! Ik schrok me al wezenloos bij 90.5 km p.u....
98 of 90 maakt denk ik in de praktijk zo heel veel verschil niet meer: als je valt heb je héél, héél veel pijn![]()
Nog nooit de Kühtai afgedaald, maar afgelopen zondag stokte bij mij de teller bij 88 km/h in de afdaling van de Platzerwasel, vooral omdat ik halverwege dat rechte stuk nog even aan m'n remmen zat (achteraf niet nodig..). Jammer, had m'n 'record' van de afdaling van Oz-Station (91.8 km/h) wel willen verbeteren
Maar serieus, bij dat soort snelheden maakt een kilometertje meer of minder toch niet echt meer uit, of wel?
Veeteetje schreef:.... Buik plat op het zadel .....
.
Veeteetje schreef:Overigens klopt het dat de rit 229 km was en een kleine 5.200 hm.
Dit schijnt vermeld te zijn bij de rennersbespreking op zaterdagavond.
Oege Hiddema schreef:Veeteetje schreef:Overigens klopt het dat de rit 229 km was en een kleine 5.200 hm.
Dit schijnt vermeld te zijn bij de rennersbespreking op zaterdagavond.
En volgens mij weet de organisatie dat al jaren. Maar toch presenteren ze het elk jaar weer als 238 km. Wel leuk voor je gemiddelde op je diploma en in de uitslag...

dario schreef:De 238 en 5500 htm stamt uit de begintijd van de ORM. Toen was het parcours tussen Kematen en top Brenner anders. De affiche houdt men bewust zoals ie destijds was.
MEG schreef:Rob T schreef:In de afdaling van de Kuhtai een nieuw snelheidsrecord gezet.
+1
Veeteetje schreef:@ AJG
Ik heb er helaas geen foto van gemaakt...![]()
Kont ver achter het zadel en buik plat erop. Ik was niet veel hoger meer dan mijn bovenbuis... hihi.
Veeteetje schreef:dario schreef:De 238 en 5500 htm stamt uit de begintijd van de ORM. Toen was het parcours tussen Kematen en top Brenner anders. De affiche houdt men bewust zoals ie destijds was.
Ging het toen meer door Innsbruck?
Ook de start was heeeeeeeel vroeger toch om en om in Steinach am Brenner en Sölden?
Otto heeft nog een oorkonde in Oostenrijk liggen waarbij de start in Steinach was, maar wel hetzelfde parcours.
MEG schreef:Veeteetje schreef:@ AJG
Ik heb er helaas geen foto van gemaakt...![]()
Kont ver achter het zadel en buik plat erop. Ik was niet veel hoger meer dan mijn bovenbuis... hihi.
Er stond daar wel een fotograaf, dus wellicht...
Veeteetje schreef:Echt? Dat zou gaaf zijn! Ik heb niemand gezien. In dat lange rechte afdalingstuk van de Timmelsjoch?
Ariën schreef:Veeteetje schreef:Echt? Dat zou gaaf zijn! Ik heb niemand gezien. In dat lange rechte afdalingstuk van de Timmelsjoch?
Klopt!
Ik hoop overigens dat je vroeg of laat ergens foto's kan vinden op je startnummer want ook ik ben erg benieuwd naar de foto's en in het bijzonder de foto van de afdaling Timmelsjoch
Keer terug naar Toertochten en Cyclo's
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten