Oetztaler Radmarathon 30 augustus 2009

Alles over toertochten en cyclo's. In binnen- en buitenland.

Re: Oetztaler Radmarathon 30 augustus 2009

Berichtdoor Veeteetje » zo 30 augustus 2009 17:47

Wij zijn weer terug in ons appartement, fris gebadderd en weer een beetje bijgekomen.
We hadden een schemaatje gemaakt voor 9:50:00, alleen nog even kijken hoe de verhoudingen schemaatje - praktijk zijn. :)
Mijn eerdere doel (<10 uur) had ik afgeblazen maar uiteindelijk toch gehaald. Tot ongeveer een derde van de Timmelsjoch hebben Nussi en ik samen opgereden. Vanaf dat moment ging het mis; kramp bij Nussi. Ik besloot door te rijden tot de top en daar te wachten als ik daar boven 9:30:00 aan zou komen. Ik kwam twee minuten eerder aan en besloot, met een schuldgevoel, door te rijden. Uiteindelijk bleek dat een juist beslissing. Op een gegeven moment bleek Nussi zijn hele lichaam verkrampt te zijn geweest. Hij kon alleen zijn ogen nog bewegen. De ambulance was gestopt en gaf hem een cortison injectie in zijn kont, hij mocht mee rijden maar dat wilde ie niet. Bikkel!! Hij moest en zou finishen. Ik maakte me inmiddels zorgen bij de finish en na een half uurtje wachten ben ik gaan vragen of er misschien iets gebeurd was. Ze konden me niks vertellen. Toen trof ik een bekende die zei dat ze hem gezien had liggend in het gras iets van 4 km onder de top met kramp. Oke, dan gaat het snel met de tijd. Toen ie over de finish kwam waren we allebei hartstikke blij; veilig over de streep, das uiteindelijk het belangrijkste. Beiden met een mooie tijd. Otto ondanks de hevige krampen en ik onder 10 uur. En... eerste NLse dame maar daar waren er maar 4 van. Overigens de meeste plaatsen gewonnen op de Timmelsjoch (volgens de resultatenlijst). 40e overall. 19e in eigen categorie.
Benieuwd naar de verhalen van alle anderen!!!!!!
Gefeliciteerd met de perfecte resultaten!!!!

Nu moet ik onwijs naar het toilet maar alles is een beetje erg pijnlijk en branderig... :oeps:
Laatst bijgewerkt door Veeteetje op zo 30 augustus 2009 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Veeteetje
Carbon Racefiets

Fiets: Cannondale Super Six

Berichtdoor Bontempi » zo 30 augustus 2009 17:49

René schreef:Veeteetje 9:57:21
MEG 10:10:31
Nussi 10:47:42
Bas 11:05:06

Proficiat allemaal schitterende prestatie geleverd :oke: en vooral respect voor Bas met zijn handicap 8.
Bontempi
Carbon Racefiets

Berichtdoor MEG » zo 30 augustus 2009 17:52

Bericht uit Solden. Fantastische sfeer, hier.
Wilde de tijden plaatsen, maar die weten jullie al.
Arien had 10.01. Bas is ook net binnen. Het wachten is nog op Pinarello en Ramonneke.

Weersomstandigheden waren ideaal. Wel heel koud vanmorgen, maar verder iets van 20 graden en zon.
Enige minpunt waren de wegwerkzaamheden op de Kutai op het 18-procentstuk, waardoor er massaal werd gelopen. Een beetje het Koppenberg-gevoel kreeg ik daar.

Bert Dekker vertelde dat hij verkeerd was geinformeerd over de wedstrijdsituatie, waardoor onverwachts acht Italianen over hem heendenderden. Vervolgens heeft hij besloten op Dario te wachten.

Hoewel MEG zijn doel van onder de tien uur niet heeft gehaald, is hij heel tevreden. Fantastische cyclo, fantastische sfeer. Geweldig hier. Ik heb nog nooit yoveel koeienbellen langs de kant gehoord.

Later meer.
14 augustus 2010: Alpen Brevet
MEG
Carbon Racefiets

Fiets: Red Bull Pro SL 300

Berichtdoor Nussi » zo 30 augustus 2009 18:03

ik ben heel echt blij met mijn christy, perfect wat zij gedaan hebt. wachten off de eerste 3 beklimmingen en daarna snel rijden, nu ja, wat nog gaat.

en mijn, ja alleen niet zo goed zo als mijn liefje. zij is echt heel sterk gereden.

en ook alle anderen dutch renners. :oke:
Nussi
Kinderzitje

Fiets: Cannondale CAAD7

Berichtdoor who cares » zo 30 augustus 2009 19:22

Ramonneke 11:44 volgens Bas.

Allemaal :oke: met het resultaat .
Laatst bijgewerkt door who cares op zo 30 augustus 2009 19:30, in het totaal 1 keer bewerkt
It ain't what you do it's the way that you do it.
who cares
Carbon Racefiets

Fiets: Ridley Damocles

Berichtdoor gios » zo 30 augustus 2009 19:30

Pinarello Henk 1959 NL-Deinum 12:46.55,5 :shock: (als in:bijna 13 uur in het zadel)
Wat een doorzetter!!!!!!!!!! :oke: :oke: :oke:
edit: allemaal natuurlijk , grote klasse!
OneLessCar
gios
Aluminium Racefiets

Fiets: Gios, Kestrel, Koga

Berichtdoor martijn » zo 30 augustus 2009 19:40

René schreef:
gios schreef:218. van Tintelen Immanuel 1968 NL-Baars 8:22.40,5 1:15.27,5 (4426) M1 105. 28,408
850. Thierig Rob 1960 NL-Eindhoven 9:22.17,8 2:15.04,8 (1966) M1 485. 25,395
:oke:

Mooie tijden voor Mario en Rob T :oke: Gefeliciteerd, mannen!

Wat dacht je van de tijd van Dario. Dat is echt een hele knappe prestatie :oke: .
martijn
Carbon Racefiets

Fiets: Scott Addict R4

Berichtdoor harrebas » zo 30 augustus 2009 20:25

Allemaal gefeliciteerd met het resultaat. :oke: Hopelijk was het naar wens.
Echt klasse om zo'n monstertocht te rijden. Respect!
17-4:AGR, 15-5:WP, 21-5:RFR, 13-6 t/m 20-6:Weekje Dolomieten met op 20/6:GF Sportful CANCELLED :cry:, 16-7 t/m 6-8:Gezinsvakantie Oostenrijk (fiets gaat mee), 28-8:Criq, 5-8 t/m 12-8:Weekje Dolomieten met op 12/8: GF Dolomiti Stars :D
harrebas
Aluminium Racefiets

Fiets: Wilier Izoard

Berichtdoor Rob T » zo 30 augustus 2009 21:06

Zo, ben ook terug in het appartement. Netjes gewacht totdat ook Maarten (een CTWT-er uit Eindhoven) binnen was. Hij stuurde een SMS vanaf de Timmel en toen heb ik besloten om hem maar een stuk tegemoet te rijden. Man wat was hij blij dat hij het gehaald had. Op de Brenner had hij maar 20 minuten voorsprong op de bezemwagen, dus hij moest goed doorrijden. 12:42 is zijn tijd.

Wat mijn eigen race betreft, ben ik super tevreden. Als oud schaatser ben ik altijd met schema's bezig en een tijd rond de 10 uur zou haalbaar moeten zijn, dacht ik van te voren. En dat is gelukt. Voor het eerst een cyclo gereden waarbij ik in de eerste klim regelmatig rond het omslagpunt kon rijden. De Kuhtai liep erg lekker, wel even jammer dat ik (en ongeveer alle anderen) af moesten stappen bij de bouwput. Net waar het 16% was. In de afdaling van de Kuhtai een nieuw snelheidsrecord gezet (zag ik pas bij het uitlezen van de Polar) en de eerste flinke krampaanvallen gehad. Na een paar kilometer was het weer weg (was dus nog in de afdaling) en ik begon me zorgen te maken dat ik te snel gestart was. Dan op richting de voet van de Brenner. Zat met een man of 5 en een stuk voor ons reed een grote groep, dus netjes kop over kop daar naartoe. De Brenner zelf is niet zoveel bijzonders (als kilm dan) maar idd wel oppassen dat je je niet laat verleiden om met iedereen die voorbij komt mee te gaan. Laatste stuk wat rustiger en uitgebreid de tijd genomen bij de bevoorrading op de top. De Jaufen liep lekker, in een continu tempo naar boven gereden. Mooie afdaling daarna. En dan de Timmel, wat een prachtig uitzicht, maar wat een zware klim om na 173km aan te beginnen. Pfff ik heb me hier niet vermaakt. gedeeltelijk ging alles op de automatische piloot. Kleinste verzet en cadans van 60, of het nu 10 of 7 % was maakte allemaal niets uit, de beentjes wouden niet sneller ronddraaien. Wat een bevrijding om het tunneltje te zien. En wat een mooie afdaling, een racebaan. Dan nog 2km klimmen, pff nog steeds geen vut voor, en dan racen naar de finish. Wat was ik blij om er te zijn. En ook over de tijd ben ik meer dan tevreden: 9.22

Na afloop zo ongeveer alle (CT)WT-ers gezien die in Solden aanwezig waren vandaag, erg leuk.
Afbeelding
Rob T
Moderator

Fiets: Pinarello Paris

Berichtdoor Opa TRP » zo 30 augustus 2009 21:18

Klasse prestaties allemaal. Extra pluim voor Pinarello, dit moet toch voelen als een prima goedmaker voor LM lijkt me!
Opa TRP
Huis-, tuin- en keukenfiets

Fiets: Giant TCR

Berichtdoor Ronald » zo 30 augustus 2009 21:22

Felicitaties voor alle uitrijders :oke:
Ronald
Carbon Racefiets

Fiets: Cannondale Caad9

Berichtdoor Ronald » zo 30 augustus 2009 21:26

Toch grappig, met het schema voor MEG zat ik er slechts 10 minuten naast, en Martinello met dat voor RobT slechts 3 minuten. Maar ja, je moet het maar wel "even" doen ;-)
Ronald
Carbon Racefiets

Fiets: Cannondale Caad9

Berichtdoor Rob T » zo 30 augustus 2009 21:36

Ronald schreef:Toch grappig, met het schema voor MEG zat ik er slechts 10 minuten naast, en Martinello met dat voor RobT slechts 3 minuten. Maar ja, je moet het maar wel "even" doen ;-)

Jammer dat Martinello mij onderschat heeft :lol:
Afbeelding
Rob T
Moderator

Berichtdoor pinarello » zo 30 augustus 2009 21:58

Zeer tevreden uiteindelijk. Mooie rit. Alleen even een dipje op de jauffen verder alles denk ik goed ingedeeld. Zonder hf meting gereden en op gevoel. Verslag volgt dinsdag.
2010: 20/6 GF Sportful(DNS),27/6 GF MPantani,
1-8 aug Giro delle Dolomiti,27/8-11/9 Gruyere Cycling Tour,Alpen,Auvergne
pinarello
Carbon Racefiets

Berichtdoor Stefan » zo 30 augustus 2009 22:23

Goed gereden allemaal :oke:
Girona | LCK: 8e | CC: 1e | IJzeren Man: 17e | Gerwen: 31e | Werm: 40e | OdP: 26e (27/26) | Geldrop: 14e | GFA: DNF | Presto Pedale: 9e | Rog Tour: 25e (36/1e/17) | Vaujany S.: 27e | Marmotte: 394e | Banencompetitie: 9e | SPS: 30e | Momalle: 27e
Stefan
Aluminium Racefiets

Fiets: Colnago Arte

Berichtdoor ramonneke » zo 30 augustus 2009 22:40

Veslagje uit de achterhoede. Had in 2005 12:17 als tijd en wilde dit jaar eigenlijk een uur sneller rijden. Voorbereiding was redelijk, alleen tussen mei en juni wat weinig km's gemaakt vanwege de komst van de kleine.
Vooraf een prima week gehad als voorbereiding dus vanochtend ging het gebeuren. Vanuit de start meteen weg en totaan Otz is dat voor mij lekker glijden.
Tijdens de klim wenste Arien mij nog even succes, maar omdat ik met muziek op fiets was ik blij dat ik het wel op kon maken uit zijn mimiek.

Klim ging prima, daar had ik 2 minuutjes winst, zelfs met het stuk lopen. Afdalen ging prima, begin van de week was het nog wat stroef maar vandaag leek alles weer gewoon te kloppen. Op de Brenner lekker gereden, eerst op kop van een groep, later uit de wind van wat italianen. Boven lag ik een 15 minuten voor op oude schema.

Afdaling van de Brenner was lastig, veel wind op kop, weinig snelheid te maken, Bas en ik reden daar samen, kop over kop, maar daardoor ben ik vergeten te eten. Jaufen op en daar kon ik wat meer goedmaken dacht ik. Helaas leek het lampje wel op te zijn ongeveer 2 kilometer voor de top. Paar minuten gestaan en weer verder gereden. Gevolg was wel dat ik voor mijn gevoel meer achterlig op schema lig tov 2005. De Timmelsjoch was in het begin ook nog niets, maar daar weer rustig opgebouwd met eten en drinken en op het einde ging dat wel weer.

Op de Timmelsjoch vergeet ik het uur sneller, ik heb teveel moeten stoppen, dan maar voor 12 rij-uren binnen zijn. De afdeling naar Solden was schitterend en liep prima. Al met al kwam ik met 11:44 over de streep, ruim een half uur sneller. Toch wel redelijk tevreden, baal alleen van het slechte eetgedrag in het begin, had me ws de burn-out op de Jaufen bespaard. Maar goed, zien we over een aantal jaren wel weer een keer, als we teruggaan !

O ja het weer. Ik heb het liever iets koeler overdag, leek bijna op Floyd Landis naar Joux-plane mbt gebruik van bidons, denk een stuk of 8, alleen op de Timmelsjoch :shock:
sja, lekker doorrijden nu
ramonneke
Aluminium Racefiets

Fiets: Koga|RedBull

Berichtdoor opera » ma 31 augustus 2009 07:02

Alle WT-ers gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. :oke: :oke: :oke: :oke:
opera
Alu Racefiets met Carbon achtervork

Fiets: GazelleOperaCervelo

Berichtdoor Kestrel2007 » ma 31 augustus 2009 07:08

opera schreef:Alle WT-ers gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. :oke: :oke: :oke: :oke:

Sluit ik mij bij aan. Zit nog steeds te twijfelen of ik 'm ook nog eens ga rijden.
**** 2010 .... ik hou het zo ongeveer voor gezien ****
Kestrel2007
Carbon Racefiets

Berichtdoor Rob T » ma 31 augustus 2009 07:21

Kestrel2007 schreef:
opera schreef:Alle WT-ers gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie. :oke: :oke: :oke: :oke:

Sluit ik mij bij aan. Zit nog steeds te twijfelen of ik 'm ook nog eens ga rijden.

Niet twijfelen, gewoon doen. Daarna kun je gaan twijfelen of je hem een 2e keer wil rijden ;-)
Afbeelding
Rob T
Moderator

Berichtdoor Rob T » ma 31 augustus 2009 07:22

ramonneke schreef:Veslagje uit de achterhoede. Had in 2005 12:17 als tijd en wilde dit jaar eigenlijk een uur sneller rijden. Voorbereiding was redelijk, alleen tussen mei en juni wat weinig km's gemaakt vanwege de komst van de kleine.
Vooraf een prima week gehad als voorbereiding dus vanochtend ging het gebeuren. Vanuit de start meteen weg en totaan Otz is dat voor mij lekker glijden.
Tijdens de klim wenste Arien mij nog even succes, maar omdat ik met muziek op fiets was ik blij dat ik het wel op kon maken uit zijn mimiek.

Klim ging prima, daar had ik 2 minuutjes winst, zelfs met het stuk lopen. Afdalen ging prima, begin van de week was het nog wat stroef maar vandaag leek alles weer gewoon te kloppen. Op de Brenner lekker gereden, eerst op kop van een groep, later uit de wind van wat italianen. Boven lag ik een 15 minuten voor op oude schema.

Afdaling van de Brenner was lastig, veel wind op kop, weinig snelheid te maken, Bas en ik reden daar samen, kop over kop, maar daardoor ben ik vergeten te eten. Jaufen op en daar kon ik wat meer goedmaken dacht ik. Helaas leek het lampje wel op te zijn ongeveer 2 kilometer voor de top. Paar minuten gestaan en weer verder gereden. Gevolg was wel dat ik voor mijn gevoel meer achterlig op schema lig tov 2005. De Timmelsjoch was in het begin ook nog niets, maar daar weer rustig opgebouwd met eten en drinken en op het einde ging dat wel weer.

Op de Timmelsjoch vergeet ik het uur sneller, ik heb teveel moeten stoppen, dan maar voor 12 rij-uren binnen zijn. De afdeling naar Solden was schitterend en liep prima. Al met al kwam ik met 11:44 over de streep, ruim een half uur sneller. Toch wel redelijk tevreden, baal alleen van het slechte eetgedrag in het begin, had me ws de burn-out op de Jaufen bespaard. Maar goed, zien we over een aantal jaren wel weer een keer, als we teruggaan !

O ja het weer. Ik heb het liever iets koeler overdag, leek bijna op Floyd Landis naar Joux-plane mbt gebruik van bidons, denk een stuk of 8, alleen op de Timmelsjoch :shock:

XXXL nogmaals gefeliciteerd ;-)

En wat kwam je fris over de finish.
Afbeelding
Rob T
Moderator

Berichtdoor Noontje » ma 31 augustus 2009 08:02

Heren en dame, allemaal van harte met deze prestatie!

Ik moet voorlopig nog even niet aan deze tocht denken :shock:
~ Like an eagle cuts through the air, no time for fear,
faith in his wings takes him there ~
Noontje
Carbon Racefiets

Fiets: Scott CR1 Team+campa

Berichtdoor Sander » ma 31 augustus 2009 08:34

Noontje schreef:Heren en dame, allemaal van harte met deze prestatie!

Ik moet voorlopig nog even niet aan deze tocht denken :shock:

+1

+1
Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander
Sander
Carbon Racefiets

Fiets: Giant'02 / Kuota'09

Berichtdoor PrinceHeerlijk » ma 31 augustus 2009 08:47

Allemaal van harte gefeliciteerd met het uitrijden van de ORM en de prestatie die hiermee is geleverd! :oke:
Als je niet kunt uitblinken door talent, moet je door inspanning triomferen.
PrinceHeerlijk

Fiets: Prince

Berichtdoor gentslux » ma 31 augustus 2009 09:37

Allemaal gefeliciteerd met de geweldige prestaties.
Ik heb dit 'rondje' (met veel respect uitgesproken) nooit op de fiets gemaakt, wel op de motorfiets (ook leuk...........) dus ik heb er wel beelden bij............... 8).
Verzuring is iets voor de benen, niet voor de geest
gentslux

Fiets: Koga en Pina Paris

Berichtdoor gentslux » ma 31 augustus 2009 09:37

Sorry, dubbel.................
Laatst bijgewerkt door gentslux op ma 31 augustus 2009 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Verzuring is iets voor de benen, niet voor de geest
gentslux

Fiets: Koga en Pina Paris

VorigeVolgende

Keer terug naar Toertochten en Cyclo's